4 vernieuwingen voor Sunny Cars!

Een huurauto via Sunny Cars is een huurauto zonder zorgen. Wij zijn niet voor niets marktleider en specialist in autohuur. Onlangs vroegen wij in onze nieuwsbrief en op onze Facebookpagina of onze klanten, volgers en nieuwsbrieflezers hun ergernissen en wensen over autohuur met ons wilden delen door het invullen van een enquête. Wij somden vijf ergernissen en wensen op en zij mochten de volgorde van belangrijkheid aangeven. Daar kwam een aantal interessante dingen uit!

Voorkeuren autohuurders

Geen gedoe meer aan de balie

Als je op vakantie gaat, wil je natuurlijk zo snel mogelijk in je huurauto stappen. Muziek aan, raampje open, wind door je haren en op naar je accommodatie! Maar voordat het zover is, dien je eerst nog wel naar de verhuurbalie te gaan. Hier maakt de verhuurder het huurcontract voor je op dat jij dient te controleren en te tekenen. Dit kost even wat tijd… Wij bieden natuurlijk al de mogelijkheid om vooraf online in te checken met onder andere onze Express service, maar blijkbaar zou men het fijn vinden als dit standaard al zo geregeld zou zijn.

35 procent van de respondenten heeft namelijk aangegeven dat zij graag van tevoren online willen inchecken, zodat het huurcontract bij aankomst al klaarligt. Goed nieuws! Want op dit moment is Sunny Cars bezig om deze gratis online check-in te realiseren.

Quoi ? ¿Qué? O quê? Wat staat daar eigenlijk…

Nederlandstaligen spreken over het algemeen aardig wat talen, maar een huurcontract lezen in het Spaans, Portugees of Italiaans? Dát is misschien wat teveel gevraagd. En dat blijkt ook, want 23 procent van de ondervraagden zou het lokale huurcontract graag altijd in het Nederlands ontvangen. Zo is de kans dat je ongewenst voor iets tekent en voor extra kosten komt te staan stukken kleiner. Op dit moment is Sunny Cars met lokale partners in gesprek over hoe wij vertaalde huurcontracten vooraf inzichtelijk kunnen maken. Binnenkort hopen wij een proef te starten! Zo kunnen we ervoor zorgen dat je autohuur nog nét een beetje zorgelozer start.

Geen verrassingen, maar een duidelijke waarborg

Ook al is vooraf via Sunny Cars alles betaald, toch moet je ter plaatse wel een waarborg voldoen. Doordat er een waarborg op je creditcard wordt gereserveerd of afgeschreven, heb je tijdelijk minder bestedingsruimte. Soms is dit onhandig, omdat je die ruimte nodig hebt om bijvoorbeeld je accommodatie te betalen. Waarschijnlijk is dat dan ook de reden dat 19 procent van de respondenten graag een lage of zelfs geen waarborg wil en 12 procent graag meer inzicht wil in de hoogte ervan.

Aan dat eerste heeft Sunny Cars een tijdje geleden al gewerkt. Met ons Geen waarborgpakket is het op steeds meer bestemmingen mogelijk om een auto te huren zonder dat je een waarborg hoeft te voldoen. Hartstikke handig! Ook zijn wij nu met bepaalde partners aan het kijken hoe de waarborg verlaagd kan worden. En mooi nieuws: op dit moment werken wij aan het beter inzichtelijk maken van de waarborg, zodat je dit straks direct ziet bij het maken van je reservering.

Tóch die leuke Fiat 500

Lekker toeren door Italië met een Fiat 500? Romantischer kan haast niet! Helaas blijft het soms bij dromen… Je reserveert namelijk een categorie auto en het is dus niet zo dat je altijd de auto krijgt die als voorbeeld wordt afgebeeld. We kunnen namelijk geen merk of model garanderen. Tóch blijft dit een wens van veel autohuurders. 11 procent van de respondenten wil namelijk graag een merk of model auto kunnen reserveren, zodat ze zeker weten dat ze die leuke Mini Cooper of Fiat 500 krijgen. En voor de mensen die ook die wens hebben, heeft Sunny Cars leuk nieuws. Het is nu op bepaalde bestemmingen namelijk mogelijk om gegarandeerde modellen te kiezen.

Hoe vind ik een gegarandeerd model?

Nu vraag je je natuurlijk af: hoe reserveer ik zo’n gegarandeerd model? Op dit moment is het op een aantal bestemmingen mogelijk, waaronder: Faro, Lissabon luchthaven, Málaga, Sardinië en Mallorca. Of er een gegarandeerd model beschikbaar is voor jouw bestemming en huurdata zie je vanzelf via de filter.

Gegarandeerd model reserveren

Als je dit aanvinkt, krijg je enkel beschikbare huurauto’s te zien waarvan het model dus gegarandeerd kan worden.

Gegarandeerd fiat 500

Wij zijn erg blij met deze verbeteringen! Heb je vragen of wil je een huurauto reserveren? Onze autohuurexperts helpen je graag op weg.

Suzanne Al

Director of Marketing

Als Marketing Manager Nederland & België is Suzanne verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten. Naast een passie voor autohuur, is ze ook dol op vakanties. Niet gek dus, dat ze vaak bezig is met vakantieplannen maken – altijd mét huurauto natuurlijk. Want alleen dan kom je op de mooiste plekjes.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Nico Laheye

26 Mei 2019 | 10:52 am | Reageer op Nico Laheye

Beste, bij onze vorige reservatie in Malaga bij jullie hadden we wel wat problemen . Een tui reisagente stuurde ons en verkeerde weg op waardoor we uur hebben rondgelopen op zoek naar de balie. Eindelijk gevonden hebben we nog meer dan uur moeten wachten aan die balie. Blijkbaar problemen met nummertjessysteem. We probeerden meerdere malen dit probleem aan te tonen maar personeel stond niet echt open voor opmerkingen. Meerdere andere klanten probeerden ook dit probleem aan te kaarten zonder succes. Er werden enkel klanten van Hertz bediend. Pas 2u30 na het landen hebben we sleutel kunnen ontvangen . Ik kan alleen maar hopen dat de express service dit probleem in de toekomst zal oplossen . Mvg

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Denise Crabbé

26 Mei 2019 | 7:10 pm | Reageer op Denise Crabbé

Hallo,
In Malaga moesten we met een shuttle naar ons autoverhuurkantoor. Dat heeft lang geduurd vooraleer een shuttle langskwam. Tot onze verbazing kregen we een BMW1. Wij vroegen nochtans slechts een Polo (wegens kleine straatjes). Betaalden we voor deze BMW méér dan voor een kleine Polo???Graag volgende keer meer zekerheid over merk en maat van de auto a.u.b.
Groetjes,
Denise Crabbé.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

27 Mei 2019 | 1:22 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Nico,

Wat vervelend dat het ophalen van de huurauto zo lang duurde. Dat is natuurlijk helemaal niet fijn! Het is niet eerlijk als enkel Hertz klanten voorrang krijgen en klanten via Sunny Cars pas later worden geholpen. Met het vooraf online inchecken wordt ervoor gezorgd dat het huurcontract voor je klaarligt bij de huurauto. Kies je voor ons servicepakket 'Express service', dan krijg je ook voorrang bij het ophalen van de huurauto omdat je gebruik kunt maken van de fastlane.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Freddy Claeys

26 Mei 2019 | 11:12 am | Reageer op Freddy Claeys

Zeer vervelend dat we steeds foto's moeten nemen van het voertuig bij afhaling en inleveren van het voertuig omdat veel autoverhuurders NIET te vertrouwen zijn.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

27 Mei 2019 | 1:32 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Freddy,

Dat moet natuurlijk niet ;-), máár we raden het wel altijd aan. Mocht er schade worden geconstateerd die jij niet hebt veroorzaakt, dan is het toch fijn als je dit op foto hebt staan.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pynckel Etienne

28 Mei 2019 | 4:53 pm | Reageer op Pynckel Etienne

Mooi dat jullie werk maken voor de wensen van klanten en de enquête niet klasseren zonder er iets mee te doen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.