Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.be

Aan het einde van de rit

De vakantie zit er op! Het was weer fantastisch. Veel plaatsen bekeken en stranden bezocht. Ook de huurauto was geweldig. Wij horen wel eens dat klanten eerst niet zo een fan van het merk of model waren, maar dat er nog wel eens positieve reacties komen op bijzondere modellen, zoals de Fiat Multipla.

U gaat terug naar de luchthaven, levert de auto met juiste benzine hoeveelheid (!), sleutels en papieren in en klaar-is-kees, dacht u. Men realiseert zich niet altijd dat ook in de laatste uurtjes nog een beetje scherpte wordt gevraagd.

De sleutels in de drop-off box, terwijl het kantoor nog open is

Het is 12:00, de klant heeft de auto netjes in de garage geparkeerd en loopt het luchthavengebouw in naar de verhuurkantoren. Deponeert het pakketje (sleutel, papieren etc) in de drop-off box, zwaait vervolgens nog even naar de medewerkster en vervolgt zijn weg naar het vertrekgedeelte. De medewerkster moet gedacht moet hebben wat een vriendelijk echtpaar, zeker een goede vakantie gehad en gaat verder met haar werk. Bij het legen van de drop-off box, de volgende ochtend bij het openen van het kantoor, worden alle retour zendingen in de computer ingeschreven. De huurauto van onze klant is echter veel te laat, die had de auto gisteren al moeten inleveren. Er wordt dus nietsvermoedend een extra dag autohuur bijgeschreven en doorbelast aan de klant. De auto heeft een dag voor niets stil gestaan.

Uitkomst: De drop-off box is er alleen voor het inleveren als het verhuurkantoor gesloten is. Uiteindelijk heeft de verhuurder de extra dag toch teruggestort aan de klant.

Niet iedereen is een medewerker

Een klant met erg veel haast drukt de sleutels van zijn gehuurde Volkswagen Passat bij de eerste de beste man in uniform in handen en rent weg om zijn vliegtuig te halen. In dit geval een toevallig passerende postbode in uniform.

Uitkomst: De postbode loopt het verhuurkantoor binnen en geeft de sleutels netjes af. Hij wist waar hij moest zijn vanwege de sleutelhanger.

De sleutel van de huurauto wordt overhandigd

Ook bij aankomst is niet iedereen een medewerker

Op een eiland in de Cariben parkeert een jong stelletje de huurauto bij het hotel, sluit de auto af en loopt de hotellobby binnen om even in te checken.

Net binnen worden de jonge bestuurders op de schouder getikt door een onbekende man. Deze stelt zich in wat gebrekkig Engels voor als een medewerker van de verhuurmaatschappij. ‘Er rammelt iets aan de auto’ wordt er gezegd en de heer wil even een stukje rijden om te controleren of er iets stuk is. `U kunt wel verder met inchecken’, zegt de man tegen het stelletje, ik ben zo terug.

De huurder geeft de sleutel aan de man en als deze weg is knipoogt hij naar zijn vriendin en zegt ‘hij moet wel snel terugkomen, want mijn zwembroek zit nog in de koffer’.

Uitkomst: Met een korte broek en een ‘I luv this Island t-shirt’ uit de hotelshop gaat het jonge stel aangifte doen bij de lokale politie wegens diefstal.

Mijn advies: Neem in ieder geval de tijd om uw auto netjes in te leveren. Controleer goed of alles compleet is en lever de auto in alsof het uw eigen auto is geweest. Dit voorkomt narigheid achteraf.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Bregit

26 November 2013 | 4:16 pm | Reageer op Bregit

Hierbij een reactie over de sleutels inleveren na kantoortijd.
Gisteren contact gehad met Sunny Cars i.v.m. het huren van 2 auto's
in de maand juni 2014.
Omdat wij 's morgens vroeg weer terugvliegen (airport Gerona) werd
ons verteld dat er € 30 per auto berekend wordt omdat het kantoor van de
autoverhuurder nog niet open is en wij dan de sleutels in de drop off box moeten
deponeren. In het stukje wat ik op het blog las wordt er niet gesproken over kosten die hieraan verbonden zijn, is ook niet te vinden op de site van Sunny Cars.
Graag hier reactie op!
Gr.Bregit

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Stein

4 December 2013 | 11:26 am | Reageer op Stein

Beste Bregit,

Allereerst hartelijk dank voor het stellen van de vraag!
Het is een feit dat verhuurders hier verschillende oplossingen voor bieden, met of zonder kosten. Belangrijk is echter of de verhuurder een balie/kantoor op de luchthaven heeft.

Uit de situatieomschrijving begrijp ik dat de auto op de luchthaven wordt ingeleverd, de sleutels in een drop-box kan worden gedeponeerd en u rekening dient te houden met extra kosten.
Dit suggereert dat u hebt geboekt bij een verhuurder met een kantoortje op de luchthaven waar buiten een box voor het inleveren is geplaatst. In deze situatie bent u mogelijk verkeerd geïnformeerd omdat er voor het inleveren geen kosten zullen worden gerekend.

Indien u bij een verhuurder hebt geboekt die geen locatie op de luchthaven heeft, dus ook geen drop-box, maar hiervoor een medewerker buiten werktijden naar de luchthaven dient te sturen om de auto van u over te nemen, zullen hier kosten in rekening worden gebracht.

De laatste mogelijkheid is het inleveren op een locatie buiten de luchthaven, buiten kantoortijden. Waarschijnlijk is er een drop-box maar dient er een medewerker te komen om u naar de luchthaven te brengen, de shuttleservice. Hiervoor zouden ook de kosten worden doorberekend.

Waarschijnlijk is er ergens iets niet helemaal correct gecommuniceerd of begrepen...bij wie kan ik hieruit niet vaststellen.

In het kort:
Voor het inleveren van de huurauto buiten kantoortijden dmv een drop-box zullen geen kosten gerekend worden.
Voor het inleveren van een huurauto buitenkantoortijden bij een medewerker op de luchthaven, zgn Meet & Greet, worden wel kosten gerekend.
Inleveren op een locatie buiten de luchthaven, buiten kantoortijden met drop-box. Voor de shuttleservice worden kosten aan de klant doorbelast.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stein Pelt
Sunny Cars | Customer Care.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

David Dijkman

13 April 2014 | 2:38 pm | Reageer op David Dijkman

L.S,

Wij arriveren op 29/4 op Nelspruit airport en willen aldaar een auto huren. We leveren de auto elders in: Johannesburg int. airport. Wij kunnen echter geen info vinden over de ophaal- en inleverlocaties.

Hoe komen we van het vliegveld Nelspruit op de verhuurlocatie?
Hoe komen we van de verhuurlocatie op het vliegveld Johannesburg?

Gegevens:
Aankomst op 29/4 om 16:15 op Nelspruit airport.
Vertrek Nelspruit 4/5 richting Johannesburg.
Wij willen 16:00 inchecken.

Vriendelijke groet,
David Dijkman

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou