Annuleren van je huurauto bij Sunny Cars

Je kijkt natuurlijk weken- of zelf maandenlang naar je vakantie uit. Heerlijk pootjebaden in die azuurblauwe zee óf juist actief wandelen door die prachtige bergen. Met een cocktail in de hand uitkijken over die gezellige boulevard, of van de rust genieten in dat ene afgelegen dorpje. En natuurlijk kun je ook niet wachten om lekker te toeren met de huurauto. Maar dan plotseling gebeurt er iets waardoor je je vakantie moet annuleren. En dus ook de huurauto. Hoe zit dat nou eigenlijk? De reservering van je huurauto wijzigen of annuleren? Lees hier hoe je dit bij Sunny Cars kunt regelen en welke service wij bieden.

Een reservering annuleren

Soms is het noodzakelijk om een boeking te wijzigen, of zelfs te annuleren. Sunny Cars probeert dit zo makkelijk mogelijk te maken, het is al vervelend genoeg. Wat is het verschil tussen een wijziging en een annulering? Wat kan er last minute worden gewijzigd? En wat zijn de voorwaarden van een annulering?

Een boeking wijzigen

Het wijzigen van een boeking is altijd gratis. Onder een wijziging valt het aanpassen van de ophaaltijd, het pakket, de categorie van de huurauto, accessoires etc. Dit alles onder voorbehoud van beschikbaarheid. Mocht je een uur voor aanvang nog een wijziging willen maken, dan kan dat ook gratis, maar we kunnen niet garanderen dat het nog mogelijk is.

Optie op een boeking

Heb je een boeking gemaakt en van ons een bevestiging ontvangen? Dan staat je boeking standaard 5 werkdagen in optie. Binnen deze 5 werkdagen kun je kosteloos van je huurauto reservering afzien. Boek je op korte termijn, dus je boeking gaat binnen 5 werkdagen in, dan is de optieperiode 1 werkdag. Daarna is de boeking bindend.

Een reservering annuleren

Is de optie een definitieve boeking geworden maar wil je je reservering toch annuleren? Dat kan! Met de Sunny Cars FlexService kan je zelfs tot 4 uur voor huuraanvang je reservering annuleren, je betaalt dan slechts de kosten van de FlexService! Maak je geen gebruik van de FlexService, dan brengen we de volgende kosten in rekening:

  • Tot 5 dagen voor huuraanvang rekenen we € 25,00 annuleringskosten.
  • Van 5 dagen tot 24 uur voor huuraanvang kost annuleren € 50,00
  • 24 uur voor aanvang en een zogenaamde ‘no show’ betekent 100% van de boekingskosten betalen
Het is dus altijd voordeliger om FlexService af te sluiten. Voor slechts € 1,00 per dag, ben je altijd goedkoper uit bij het annuleren van een reservering!

Sunny Cars FlexService

De FlexService is een unieke service, omdat we bij Sunny Cars weten dat er dingen kunnen veranderen. Ook last minute. Voorzien en onvoorzien, wij stellen ons flexibel op. Als je de FlexService afsluit, dan verzeker je de reservering voor slechts € 1,00 per dag. Met een minimum bedrag van € 7,00 ben je daarmee altijd goedkoper uit. Onverhoopt last minute je reservering annuleren? Dat kan tot 4 uur voor huuraanvang, zonder reden op te geven. Zo flexibel zijn we.

Het enige waar je aan vast zit, is een glimlach. Autohuur volgens Sunny Cars. Wij passen ons aan aan jou.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

François Moons

4 Mei 2020 | 1:35 pm | Reageer op François Moons

We hebben via het reisbureau een wagen gehuurd voor Griekenland 20 juni. Onze reis kan niet doorgaan wegens covid19 kunnen we gratis annuleren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 Mei 2020 | 9:36 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo François,

Wat jammer dat jullie vakantie naar Griekenland niet kan doorgaan. Op deze pagina lees je meer over het annuleren van de reservering: https://www.sunnycars.nl/faq-corona/. Uiteraard kun je ook altijd contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Onze autohuurexperts staan voor je klaar!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Herman Van Gils

25 April 2020 | 12:44 pm | Reageer op Herman Van Gils

We hebben een boeking (0310_45530865_9787201) in Spanje/Catalonië van 7-20 Juni 2020.
Het valt echter niet uit te sluiten dat
- de vluchten (van Brussels Airlines) niet plaats vinden
of
- het resort (nog) niet opengesteld wordt voor bezoekers door de Spaanse autoriteiten
Wat raad U ons aan ?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

6 Mei 2020 | 9:46 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Herman,

Uiteraard hopen we natuurlijk van harte dat je in juni vakantie kunt vieren in Spanje. Maar ja, zoals je zelf al schrijft: het kan gebeuren dat de vlucht straks niet doorgaat of dat Spanje nog geen toeristen toelaat. We willen je adviseren om voor nu nog even te wachten met annuleren, want het duurt nog heel even voordat het juni is. Heb je in de tussentijd nog vragen? Dan wil je adviseren om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling (door een e-mail te sturen naar reservation@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Van Camp Johan

11 April 2020 | 12:26 pm | Reageer op Van Camp Johan

Beste, in februari hebben we een auto gereserveerd van 15-22 juni te Malta. Tot onze spijt hebben we te horen gekregen dat het hotel gesloten is en onze reis geannuleerd is. We hebben dan ook de huurauto noodgedwongen moeten annuleren. Spijtig vinden we dat er automatisch 25€ aangerekend wordt als annuleringsbedrag en dat meer dan 2 maanden voor de aanvang van de huurperiode. Ons reserveringsnummer is 10051981. In betere tijden, na de Corona periode, zullen we zeker naar Malta reizen en een auto boeken bij Sonny Cars. Kan er iets gedaan worden aan dit annuleringsbedrag?
Met vriendelijke groeten,
Fam. Van Camp

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Breynaert-Borremans

27 Maart 2020 | 11:48 am | Reageer op Breynaert-Borremans

Mevrouw, mijnheer, wij boekten in betere tijden een pakketreis Sicillie Cefalu bij TUI met eveneens een huurwagen van 11/05 tot 16/05. Gezien de coronatoestanden zal deze reis niet kunnen plaatsvinden . Vermits niemand weet hoelang deze toestanden zullen blijven duren, kunnen we op heden ook nog niet wijzigen naar een andere datum. Is het mogelijk om de autoreservering te annuleren, zo ja tegen welke voorwaarden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

1 April 2020 | 10:41 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo,

Wat vervelend dat jullie reis helaas niet kan plaatsvinden, als gevolg van het coronavirus. Wijzigen en annuleren is geen enkel probleem. Hiervoor kun je contact opnemen met onze reserveringafdeling door te bellen of een e-mail te sturen naar reservation@sunnycars.nl.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Martin DeLetter

20 Maart 2020 | 6:02 pm | Reageer op Martin DeLetter

Geachte ,
Gezien de huidige situatie zie ik mij genoodzaakt om de reservatie voor een huurwagen te annuleren.
Het reserveringsnummer is: 10036494.
Wij zullen zeker later dit jaar nog naar Malaga vliegen en opnieuw gebruik maken van de diensten van Sunny Car.
Het bedrag voor deze reservering van 293,02 is reeds via onze Creditcard met nummer ********* 90233 overgeschreven op 7 /02/2020.
Vriendelijke groeten . De Letter Martin

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 Maart 2020 | 10:29 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Martin,

Vervelend dat je je reservering moet annuleren. Hopelijk kunnen we snel weer genieten van mooie vakanties! Voor de annulering mag je even contact opnemen met reservation@sunnycars.nl of bellen.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Thierry Van Wymeersch

18 Februari 2020 | 10:29 pm | Reageer op Thierry Van Wymeersch

In November 2019 een wagen geboekt zonder dat ik wist dat wij ter plaatse gebruik konden maken van een wagen van onze vrienden die er wonen. Vandaag met 1 simpel telefoontje de wagen geannuleerd (het telefoonnummer staat trouwens op de bevestiging bij de boeking). Op een heel vriendelijke manier werd ik te woord gestaan door een medewerkster van Sunny Cars (nu weet ik waarom het "Sunny" cars noemt :-) Binnen de kortste tijd had ik de bevestiging van annulering al ontvangen én het geld keurig teruggestort gekregen. Wanneer ik ooit een auto wil huren op vakantie, wordt het absoluut met "Sunny" cars :-)

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

24 Februari 2020 | 2:47 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Thierry,

Jammer dat je je reservering moest annuleren, maar geheel begrijpelijk als je ook gewoon de auto van je vrienden kunt gebruiken :-).

Tot de volgende keer!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Eddy

24 Maart 2017 | 12:03 pm | Reageer op Eddy

Heb juist dezelfde opmerking. Als het makkelijk kan, waarom is dan handige knop niet terug te vinden?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

27 Maart 2017 | 10:17 am | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Eddy,

Op dit moment kan annuleren alleen telefonisch. Dan is het ook zo gepiept. We werken eraan het mogelijk te maken dit in de toekomst ook zelf met een druk op de knop te kunnen doen, om het nóg eenvoudiger te maken.

Met zonnige groet,
Pieta van Sunny Cars

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

P. Pukkel

12 Oktober 2015 | 9:10 pm | Reageer op P. Pukkel

Het zal aan mij liggen, maar nergens op de site kan ik vinden HOE je een reservering kunt wijzigen, allen maar DAT je je reservering kunt wijzigen. Het zou handig zijn als je dat ergens kunt vinden. Kennelijk kan het niet via de site.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

bob jacobs

31 December 2013 | 11:44 am | Reageer op bob jacobs

lijkt mij duidelijk

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.