Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.be

Appels en Peren

Het is weer het seizoen voor de –helaas ondergewaardeerde- peer, die ik zeer waardeer. Overal waar ik kijk worden grote en kleine varianten aangeboden. Mijn absolute favoriet is de ‘Conference’, maar smaken verschillen. Een goede vriend van mij wordt al onpasselijk bij de gedachte zijn tanden in een peer te moeten zetten. Hij is meer een appelman, zal ik maar zeggen.

En dat brengt me gelijk (aardig bruggetje, nietwaar) bij een andere discussie die wat mij betreft zeker onder de noemer ‘appels met peren vergelijken’ valt: namelijk de tariefstelling, of liever gezegd de verschillen daarbinnen in de autoverhuurbranche. Ik wordt daar vaak op feestjes op aangesproken. Waarom de tarieven vaak zo ondoorzichtig zijn en er achteraf altijd wel een onaangename verrassing uit de bus komt?

Nu voel ik mij als directeur van Sunny Cars op dat gebied absoluut niet aangesproken. Want als er één ding is dat wij als autoverhuurbemiddelaar de afgelopen 15 jaren juist aan het doen zijn is de kosten van een huurauto zo transparant en compleet mogelijk weer te geven.Het begint natuurlijk met het feit dat we een grote speler in de markt zijn waardoor we sowieso scherpe tarieven kunnen bedingen. En daar voegen we alle denkbare vormen van verzekeringen en service tools aan toe. Hierdoor bieden we een all-inclusive product dat de ‘toets der kritiek’ op alle fronten kan doorstaan.

Appel en Peer vergelijken autohuur

Bij ons betekent all-inclusive ook daadwerkelijk inclusief alles; schade en diefstal is volledig verzekerd zonder eigen risico, waar men bij anderen al gauw extra voor moet betalen. Wij dekken het eigen risico zelf af en betalen dat terug aan de klant, als er onverhoopt iets gebeuren mocht. Verder kennen wij een uitgebreide glas-banden-bodem dekking. Maar ook een 24-uurs bereikbaarheid service, standaard ongelimiteerd aantal kilometers en volop keuze uit een breed aanbod autotype. Oh ja, voor ik het vergeet: als er in bepaalde landen, zoals de USA, Griekenland of Portugal, de verplichte wettelijke dekking voor de WA-verzekering niet aan onze hoge eisen voldoet, zorgen wij dat deze kosteloos wordt uitgebreid tot een bedrag van € 7,5 miljoen. Want de claims bij –bijvoorbeeld- letselschade kunnen aardig in de papieren lopen. Uiteindelijk doen we alles om de klant met een bijzonder gerust gevoel in zijn huurauto te laten stappen. Je weet bij Sunny Cars vooraf precies waar je aan toe bent. Tot op de cent nauwkeurig en ‘geen cent teveel’.

Natuurlijk lees ook ik wel eens een aanbieding van een concullega en zie ik een verhuurtarief waarvan ik denk; hoe kan dat toch? Om even iets later te moeten constateren dat in eerste instantie (en gemakshalve) de bijkomende zaken en vooral kosten niet worden gemeld en er uiteindelijk dus nog van alles gaat bijkomen. Een fenomeen dat ook binnen de luchtvaartindustrie een heet hangijzer is overigens. Maar om Sunny Cars en autoverhuur met de luchtvaart te gaan vergelijken is…….juist, appels en peren!

Hans Knottnerus

General Manager

Hans is de General Manager van Sunny Cars Nederland en België. De afgelopen 25 jaar werkte hij in diverse managementfuncties bij verschillende internationale autoverhuurorganisaties van ‘naam en faam’, onder andere in India! Dat hij een echte autohuurexpert is, kun je dus wel stellen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

joke pasman

31 December 2011 | 8:15 am | Reageer op joke pasman

Wij huren altijd via Sunny Cars naar tevredenheid maar de laatste keer (begin december 2011) ging het niet goed.
Op de website van Sunny Cars kozen we voor een kleine auto voor 4 personen met een scherpe prijs. Op Tenerife bleek de verhuurder Goldcar te zijn. (normaal gesproken is dat National). Wij kregen een volle tank benzine mee en moesten hem weer leeg inleveren. We moesten ter plekke de benzine betalen met onze creditcard. Later bleek dat de benzine wel heel erg duur was. Goldcar zet er namelijk een zgn. toeslag bij op die vooaf niet bekend is. Pure belazerij dus en zo kom je via Sunny Cars toch nog op de koffie. Hoezo eerlijk en transparant ? Ik denk dat wij maar eens verder gaan kijken de volgende ker.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

5 Januari 2012 | 5:26 pm | Reageer op Renske Mijderwijk

Beste mevrouw Pasman,

Hartelijk dank voor uw reactie. Sunny Cars werkt met meerdere verhuurders samen op Tenerife waarbij de tankregeling inderdaad per verhuurder kan verschillen. Bij het selecteren van de huurauto op onze website staan de verschillende mogelijkheden in beeld, zodat u vooraf weet wat de lokale regeling is.

U heeft een huurauto geselecteerd met het all-in/FE pakket waarbij FE staat voor Full-Empty. Dit betekent dat u de huurauto met een volle tank ontvangt, deze volle tank ter plaatse dient te betalen, en de huurauto met een zo leeg mogelijke tank weer inlevert. Voor het ophalen en inleveren met een volle tank bieden we het all-in/FF pakket, FF staat voor Full-Full. Helaas heeft Sunny Cars geen invloed op de prijzen die ter plaatse belast worden voor brandstof, daarom hebben we ervoor gekozen onze klanten vooraf middels het servicepakket te informeren over de wijze van aftanken. In onze ogen een eerlijke en transparante werkwijze.

Ik hoop hiermee wat meer duidelijkheid gegeven te hebben en uiteraard zijn we u in de toekomst graag opnieuw van dienst met een huurauto.

Met vriendelijke groet,
Hans Knottnerus

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou