Zonder deze documenten ben je de pineut!

De een pakt z’n koffer last minute, de ander doet het al netjes een week van tevoren met een lijstje bij de hand. Dat je bij het pakken van je koffer denkt aan je favoriete zwemkleding, dat ene goede boek – dat al wekenlang op je nachtkastje ligt – en die comfortabele slippers, is vrij logisch. Maar denk je net zo goed na over het klaarleggen van de documenten voor je huurauto?

Je zou verwachten dat je voordat je naar het vliegveld vertrekt – met uiteraard je paspoort en ticket op zak – óók even checkt of je nog andere belangrijke documenten nodig hebt deze vakantie. Maar helaas, soms gaat het toch echt mis bij onze klanten! We krijgen dan ook regelmatig telefoontjes…

“Ik heb de creditcard van mijn buurman geleend, maar die wordt geweigerd”

Inderdaad, die geleende creditcard wordt geweigerd bij het ophalen van de huurauto. Je hebt namelijk echt een creditcard (met pincode) op naam van de hoofdbestuurder nodig. Even een creditcard van iemand lenen? Nope. Géén creditcard op naam betekent géén huurauto. Wat doe je dan? Contact met ons opnemen natuurlijk. Heel misschien is het mogelijk om de waarborg contant te voldoen bij dezelfde of een andere verhuurder. Wij denken in zo’n situatie graag met je mee.

In de huurvoorwaarden vermelden wij ook duidelijk dat elektronische creditcards zonder reliëf (opliggende letters) óf prepaid creditcards niet worden geaccepteerd.

“Oeps, mijn rijbewijs is verlopen!”

Ja echt, dit gebeurt. Het overkwam zelfs een van onze eigen medewerkers. Ze stond aan de balie en kreeg te horen dat haar rijbewijs vijf dagen daarvoor was verlopen. Maar zij is niet de enige, hoor. Eens in de zoveel tijd krijgen we een telefoontje van een klant die bij de balie staat met een verlopen rijbewijs. Of nog erger: rijbewijs vergeten. Bel in zo’n situatie ons noodnummer. Reis je alleen? Dan heb je toch echt pech. Reis je met iemand anders? Dan is hij of zij jouw laatste hoop. We kunnen dan in overleg met de lokale verhuurder kijken of het mogelijk is om de medebestuurder als hoofdbestuurder op het contract te zetten. Maar dit is niet bij alle verhuurders mogelijk, fingers crossed

Ons Nederlandstalig noodummer is 24/7 bereikbaar.

“Uh, ik ben het voucher vergeten mee te nemen”

Je hebt het voucher inderdaad nodig om je huurauto op te halen. Hier staat namelijk het referentienummer op waarmee de lokale verhuurder de reservering kan opzoeken in het systeem. Daarnaast is het ook een handig document voor jezelf. Bel ons en wij sturen je het document opnieuw toe!

“Huh, heb ik een internationaal rijbewijs nodig?!”

Op sommige bestemmingen heb je niet genoeg aan je Nederlands (Europees) rijbewijs. Je hebt dan ook een internationaal rijbewijs nodig. Dit is een vertaling van je Europees rijbewijs. Vergeten? Helaas, wij kunnen je dan niet helpen. Het is ook niet mogelijk om een internationaal rijbewijs vanuit het buitenland aan te vragen. Met een beetje geluk kun je ter plaatse door een vertaalbureau je rijbewijs laten vertalen. Lukt dit niet? Je zal dan je huurauto moeten annuleren voor de volle pond.

Dus, wat neem je mee?

  • Geldig rijbewijs
  • Rijbewijs (of internationaal rijbewijs indien nodig. Dit check je hier)
  • Autohuurvoucher geprint
  • Creditcard met pincode op naam van hoofdbestuurder

“… Hadden jullie dat dan niet even eerder kunnen melden?”

Dit is een gevalletje ‘told you so’. Bij Sunny Cars staan we voor duidelijkheid en transparantie. Addertjes onder het gras? Daar houden wij niet van. Daarom schrijven wij regelmatig blogs boordevol handige autohuurtips. Maar we sturen je voor vertrek ook twee keer een e-mail vól belangrijke informatie en tips. Bijvoorbeeld: wat doe ik als ik vertraging heb en wat als er extra verzekeringen worden aangeboden? En de belangrijkste: wat neem ik mee op reis? Ook op het voucher dat je ontvangt na het boeken staat in grote letters: ‘NIET VERGETEN MEE TE NEMEN’. Dus ja, we hebben het je vooraf écht gemeld!

Natuurlijk vinden we het heel vervelend als er zoiets gebeurt. We zijn 24/7 bereikbaar op ons Nederlandstalig noodnummer, dus bel ons als je er ter plaatse niet uitkomt! We denken graag met je mee. 

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

philippe van daele

8 April 2018 | 11:19 am | Reageer op philippe van daele

 UW HUURAUTORESERVERING #8234248.
1 vraag: kan U bevestigen of de inzittenden (chauffeur inbegrepen) ook verzekerd zijn binnen jullie “all-in” pakket? Graag antwoord/advies hierop.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

9 April 2018 | 9:51 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Philippe,

Bedankt voor je goede vraag. De Inzittendenverzekering (PAI) is bij ons niet inbegrepen, omdat deze 9 van de 10 keer al geregeld wordt door je reisverzekering. Het zou dus zonde en dubbelop zijn om deze in ons all-in pakket op te nemen. Meer hierover lees je op deze pagina.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.