Borg bij autohuur

Dat er ter plaatse nog om een borg wordt gevraagd is niet zo gek, je krijgt immers een object mee dat een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. Zou jij zelf zomaar een vreemde in je auto laten rijden? Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar hoe werkt dat nou, die waarborg? We leggen het je uit!

Waarom moet ik een borg betalen?

We schreven het hierboven al: je krijgt een product mee met een behoorlijke waarde. De waarborg is een garantie voor de wagenparkaanbieder bij eventuele schade, diefstal, fraude of nalatigheid. Het betalen van een waarborg is verplicht bij het huren van een auto.

Hoe hoog is de borg?

Dat antwoord is best simpel: het verschilt per wagenparkaanbieder. Wij werken samen met verschillende partners – in meer dan 120 landen en op 8.000 huurstations.  Natuurlijk huur je altijd all-in via Sunny Cars, maar de huurvoorwaarden van onze partners kunnen wel verschillen. Zo betaal je bij de ene wagenparkaanbieder een hogere waarborg dan bij de ander. Ook kan de hoogte van de waarborg verschillen per autotype. Soms kan het ook de hoogte van het eigen risico zijn. Check dus vóór het reserveren de huurvoorwaarden, zodat je zeker weet dat je creditcardlimiet hoog genoeg is.

Wanneer betaal ik de borg?

De waarborg betaal je bij het ophalen van de huurauto. Het bedrag wordt gereserveerd op je creditcard óf het wordt afgeschreven. Vrijwel altijd heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig om de waarborg te voldoen, tenzij je ons Geen waarborgpakket boekt.

Tegenwoordig hebben bijna alle creditcards een pincode. Vergeet deze niet, want anders kun je de borg niet voldoen.

Mag ik de borg contant betalen?

In principe heb je altijd een creditcard nodig om de waarborg te voldoen. Slechts in enkele gevallen kan de waarborg contant worden voldaan. Dit kan alleen in Griekenland, Spanje of Portugal en dient vooraf telefonisch te worden aangevraagd via onze reserveringsafdeling. Vanwege de veiligheid van onze lokale partners mogen zij vaak geen contant geld op locatie hebben, i.v.m. mogelijke overvallen.

Wanneer krijg ik de borg terug?

Als de huurperiode probleemloos is verlopen, wordt het bedrag weer vrijgegeven of teruggestort. Als het bedrag op je creditcard is gereserveerd, laat de wagenparkaanbieder de autorisatie vervallen. Het kan het tot 30 dagen duren voordat de waarborg wordt vrijgegeven op de creditcard. Indien het bedrag van je creditcard is afgeschreven, wordt het bedrag weer teruggeboekt na het inleveren van de huurauto. Dit gebeurt binnen 10 dagen, maar vaak zelfs sneller. Houd er wel rekening mee dat je creditcardmaatschappij dit dan nog moet verwerken en het teruggestorte bedrag dus niet direct zichtbaar is op je afschrift.

Wanneer betaal je schade?

Mocht je eventueel schade rijden, dan wordt de volledige waarborgsom afgeschreven of ingehouden en wordt er niets teruggestort na het einde van de huurperiode. De wagenparkaanbieder zal de exacte schade bepalen en het verschil tussen de daadwerkelijke schade en het borgbedrag wordt door onze partner aan jou doorbelast. Sunny Cars vergoedt vervolgens de schade, nadat je een schadeclaim bij ons hebt ingediend.

Heb je nog vragen over de borg? Laat het ons weten!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Dennis

28 Mei 2013 | 3:43 pm | Reageer op Dennis

Hoe hoog is de borg die van je credit card wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het buitenland?

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

29 Mei 2013 | 5:19 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Dennis,

De hoogte van de borg is afhankelijk van de partner ter plaatse en van de autocategorie. Voor een kleine autocategorie ligt het waarborgbedrag rond de 1000-1200 AED, dit komt neer op op een bedrag tussen de 210 en 255 euro.

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Inge Koolwijk-Twigt

4 Juni 2013 | 8:49 am | Reageer op Inge Koolwijk-Twigt

Goedemorgen, als wij een auto huren word er pas na inlevering en controle het bedrag van onze rekening afgeschreven.Is het bij Sunny Cars standaard dat er borg word afgeschreven tijdens de huur en later weer word terug gestort of verrekend?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

4 Juni 2013 | 11:24 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Inge,

De borg wordt bij het ophalen van de huurauto ingehouden en binnen 5 werkdagen na het inleveren van de huurauto teruggestort/verrekend. Aangezien het overzicht van een creditcardafschrijving vaak maandelijks verschijnt, is het mogelijk dat de borg pas zichtbaar is bij het overzicht van een maand later.

Met zonnige groet,

Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Janssens

24 Juni 2013 | 12:21 am | Reageer op Janssens

Beste,

We willen graag een kleine auto huren in Malaga Spanje.
Kunt u misschien vertellen wat ongeveer de borg is.
Onze vorige ervaring met een ander verhuurbedrijf was helaas niet zo best. De borg was namelijk 1000 euro en dat limiet was op het moment van ophalen niet meer toereikend, waardoor we de auto niet hebben meegekregen. Hierdoor zijn we een beetje huiverig geworden en willen we graag zekerheid, zodat we rekening kunnen houden met de hoogte van de borg en het niet nog een keer mis kan gaan.

Alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

24 Juni 2013 | 3:59 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste heer/mevrouw Janssens,

De hoogte van de waarborg is afhankelijk van onze partner ter plaatse. Voor een kleine categorie ligt dit bedrag tussen de 100-800 euro.
Om het exacte bedrag te kunnen vermelden, raad ik u aan om contact op te nemen met de reserveringsafdeling. Dit kan via reservation@sunnycars.nl of via telefoonnummer 023 5699 696.

Bij het doorgeven van de gewenste huurperiode en autocategorie kunnen wij voor u nagaan bij welke partner u de auto huurt en wat de hoogte is van de borg. U zult in ieder geval op voorhand op de hoogte zijn, zodat u ter plaatse niet voor verrassingen komt te staan!

Met zonnige groet,
Susanne Pols-van Gelder

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Rob de Vries /Flex Travel

10 Juli 2013 | 10:36 am | Reageer op Rob de Vries /Flex Travel

Misschien is het mogelijk de hoogte van borg van te voren te publiceren of in ieder geval bij de voucher te vermelden?

Blijkbaar weten overigens veel mensen niet dat je de limiet op je creditcard eenvoudig kunt verhogen door gewoon een bedrag (b.v. de hoogte van de borg) op de creditcard bij te storten. Kwestie van even het rekeningnummer van de creditcard-maatschappij opvragen bij je bank.

Rob de Vries /Flex Travel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Aad

18 December 2013 | 3:55 pm | Reageer op Aad

Wat kan je doen als je borg niet trug gestort word op je creditcard???

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

18 December 2013 | 4:34 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Aad,

Hartelijk dank voor je bericht.

De verhuurder stort de waarborg binnen 5 dagen na het inleveren van de auto terug. Soms heeft de creditcardmaatschappij nog wat tijd nodig om dit te verwerken. Heb je bij digitale toegang je waarborg na twee weken niet terug? Stuur dan je ter plaatse getekende huurovereenkomst en afschrift van je creditcard naar customercare@sunnycars.nl. Wij gaan er dan voor je achteraan. Wacht bij een papieren afschrift het volgende afschrift nog even af, want vaak staat de bijschrijving daar wel op.

Heb je niet via Sunny Cars geboekt? Dan kun je, als de waarborg onterecht ingehouden wordt, bezwaar aantekenen bij je creditcardmaatschappij. Zij stellen dan een onderzoek in en als je in je gelijk gesteld wordt zorgen zij dat je de waarborg terug krijgt.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben. Heb je nog een vraag? Ik zal hem graag beantwoorden!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Bruno

14 Juni 2014 | 10:18 pm | Reageer op Bruno

Jullie vermelden dat oa in Spanje de huurwaarborg nog contant betaald kan worden. Graag had ik van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Bij welke verhuurmaatschappij kan ik terecht??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

christiaan van den borg

18 Juni 2014 | 5:57 pm | Reageer op christiaan van den borg

Auto gehuurd in italie en laat ik nu net mijn creditcard kwijt zijn geraakt omdat ik hem nooit gebruik. Wil ik de borg contant betalen gaat niemand akkoord. Sunnycars maakt het voor iedereen zorgenloos is de spreuk. Hier zie ik niks van terug! Al 10 jaar niet op vakantie geweest.. heel hard gespaard hiervoor en zou mijn vriendin ten huwelijk vragen in italie! Dan wel zonder huur auto nu en 300 euro weggegooid! Ik zou het op prijs stellen dat ik alsnog een huurauto krijg.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 Juni 2014 | 9:14 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Wat vervelend! Maar zonder creditcard gaat in Italië helaas echt niet lukken om een auto te huren. De zorgeloosheid zit ook in het feit dat wij helder en duidelijk communiceren wat wel in niet inclusief is en aan welke voorwaarden je moet voldoen. Neem als je terug bent even contact op met onze afdeling customer care, zodat we een (gedeeltelijke) restitutie voor je aan kunnen vragen bij de verhuurder.

Nog een hele fijne reis! We hopen hier dat je vriendin `ja´ zegt! In dat geval alvast hartelijk gefeliciteerd.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

30 Juni 2014 | 9:41 pm | Reageer op Ed

Pas ter plaatse voor mijn vakantie op Karpathos een auto gehuurd via SunnyCars. Zelfde dag geleverd, waarvoor mijn complimenten!
Voor de aflevering en het ophalen van de auto werd € 44,28 gevraagd. ( 2x18,- + 20% tax). Dit bedrag is door mij contant voldaan zonder dat ik hiervoor een betaalbewijs heb ontvangen. (Dom!?). Als borg heb ik tevens een creditbetaalslip ondertekend.
Tot mijn verbazing werd op de dag van aflevering € 44,28 van mijn creditcard afgeschreven. Niet de borgsom dus maar de kosten voor het afleveren en ophalen van de auto!
Een merkwaardige actie op dat moment omdat naar mijn mening de creditbetaalslip niet meer gebruikt kan worden voor eventuele gebleken schade bij inlevering van de auto.
Of het zou mogelijk moeten zijn dat met gebruikmaking van mijn creditcardgegevens alsnog bedragen afgeschreven kunnen worden.
Bovendien vraag ik mij af als er bedragen afgeschreven worden daarbij niet een gedetailleerde verklaring moet worden vermeld waarvoor?
Graag uw reactie.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

1 Juli 2014 | 8:45 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Goedemorgen Ed,

Hartelijk dank voor je bericht. Het lijkt inderdaad alsof de kosten voor hotelaflevering dubbel zijn betaald. Wil je je reserveringsnummer mailen naar reservation@sunnycars.nl? Dan kunnen we het voor je navragen bij de verhuurder.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

2 Juli 2014 | 8:38 am | Reageer op Ed

Dank voor je reactie.
Ik stuur het reserveringsformulier naar het vermelde e-mailadres.
Vraag blijft nog of de als borg ondertekende creditkaartslip slechts eenmalig gebruikt kan worden?
In dat geval is het vreemd dat de borgstelling direct gebruikt is en niet op de dag dat de auto weer ingeverd werd.
Eventuele schade of bijv. aftanken bij onvoldoende benzine bij inlevering kan dan immers niet meer in rekening gebracht worden.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 Juli 2014 | 9:44 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Ed,

Bedankt voor je reactie.

Heb je onderstaande ook in de mail vermeld? Dan vragen we bij de verhuurder na hoe ze dit precies doen. In het algemeen geldt dat voor iedere belasting die op een creditcard gedaan wordt een `back up` moet zijn. Dit kan een ingevulde credit card slip of een getekend huurcontract zijn. De bewijslast ligt namelijk bij de verhuurder indien een klant de belasting op de creditcard betwist.

Ik hoop dat ik het zo zonder de details te kennen toch iets heb kunnen verduidelijken.

Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

2 Juli 2014 | 9:02 pm | Reageer op Ed

Ik heb de huurovereenkomstbescheiden verzonden naar het genoemde e-mailadres met verwijzing naar deze discussie. Mocht je van mening zijn dat dit onvoldoende is hoor ik dat graag.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Suzanne Al

3 Juli 2014 | 10:02 am | Reageer op Suzanne Al

Goedemorgen Ed,

Bedankt voor je reactie. Ik zag gisteren al iets voorbij komen. Mijn collega´s van de afdeling customer care gaan het voor je uitzoeken en houden je op de hoogte. Mocht je in de tussentijd vragen hebben zijn zij bereikbaar via customercare@sunnycars.nl of 023- 5699 689.

Fijne dag!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Ed

8 Juli 2014 | 3:26 pm | Reageer op Ed

Allereerst wil ik SunnyCars hartelijk bedanken voor de bemiddeling want op 4 juli is door het autoverhuurbedrijf op Karpathos het door mij dubbel betaalde bedrag ad € 44,28 voor de hotelaflevering op mijn creditrekening teruggestort!

Desondanks of misschien wel juist dankzij heb ik er toch een onaangenaam en onzeker gevoel aan overgehouden. Natuurlijk op de eerste plaats doordat zoiets kan gebeuren en op de tweede plaats dat nu blijkt dat mij de hele procedure van borgstelling niet exact duidelijk is.

In de uitleg hiervoor staat "dat het bedrag wordt afgeschreven van de creditcard en binnen 5 dagen na het einde van de huurperiode weer wordt teruggestort als de huurperiode probleemloos is verlopen!” En, "Sinds kort wordt de borg daadwerkelijk van de creditcard afgeschreven".
In mijn geval is hier i.i.g. geen sprake van geweest.

Op welke wijze dient e.e.a. nu daadwerkelijk dient te geschieden.
Ik bedoel, tekent men daartoe een creditcardslib zoals in mijn geval? Moet het bedrag van de borgstelling hierop dan niet vermeld staan? Of gaat dat anders?
Door mijn bank is, wat dat betreft, geadviseerd nooit een blanco creditcardslib te ondertekenen zoals ik nu heb gedaan!

Wat gebeurd er bijv. met de borgstelling (creditcardslib) na afloop van de huurperiode? Op welke wijze wordt aan de huurder duidelijk gemaakt dat deze niets meer verschuldigd is aan de verhuurder?
Of anders, als de verhuurder vindt dat er schade is of andere kosten ten laste van de borgstelling claimt, moet dan niet aan de huurder duidelijk gemaakt worden waarvoor of waaruit die kosten bestaan? Het blijft immers toch een vreemde gewaarwording als er zonder ook maar enige uitleg er door derden bedragen van je creditrekening kunnen worden afgeschreven waarvoor je n.b. zelf toestemming hebt gegeven? Welke garantie heeft men dat dit niét (meer) gebeurd?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

tamara

23 Juli 2014 | 11:30 am | Reageer op tamara

ook wij hebben voor onze vakantie a.s maandag! We gaan naar Portugal en landden op Porto. Op de luchthaven voor 2 weken een auto gehuurd via sunny. Dachten inderdaad net zoals vele dat alles incl was. Gisteravond kwamen we er achter dat het lokale verhuurbedrijf Hertz daadwerkelijk borg afschrijft en het dan heeft over €2500,00 euro!!
zoveel is onze limiet niet op de creditcard en dat nu alsnog regelen is niet mogelijk.
Wat nu??

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 Juli 2014 | 2:32 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Tamara,

Bedankt voor je reactie.

Voor zaken die direct aandacht vragen kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Wij zijn te bereiken op: 023- 5699 696. Overigens staat de waarborg wel vermeld in de huurvoorwaarden die je tijdens het maken van de reservering doorleest en accepteert.

Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Patrick

29 Juli 2014 | 9:54 pm | Reageer op Patrick

Wat bedraagt borg ongeveer voor huur Ford Focus STW in Venetie Marco Polo luchthaven voor 10 dagen? Dank alvast

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 Juli 2014 | 2:34 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Patrick,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je dat een creditcard op bestuurdersnaam verplicht is en dat de waarborg tussen de € 400 - € 500 bedraagt, afhankelijk van de autocategorie. Meestal wordt er apart hiervan ook nog een waarborg van ± € 100 voor de benzine gerekend. In jouw geval zou het dus maximaal € 600 zijn.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Monique

12 Augustus 2014 | 7:28 pm | Reageer op Monique

Een all-in auto huren en toch borg betalen?

Was voornemens een auto te huren op de Azoren bij Sunny.
1 jaar geleden idem gedaan elders, niks geen afschrijving eigen risico op voorhand.
All In = All In naar mijn idee. Mensen moeten niet nog eens verrast worden met een afschrijving Creditcard eigen risico ter plekke. Geeft een hoop ellende, dat is duidelijk. Sunny zou betere afspraken moeten maken met hun klanten, dat voorkomt een hoop problemen. Het is zo simpel!
Geen Sunny Cars for me now.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Marsel

23 September 2014 | 2:11 pm | Reageer op Marsel

Goede middag,

Vorige week zondag 14 september 2014 zijn we teruggekomen van een vakantie op Madeira. Heerlijke week gehad en de huurauto van Sixt (via Sunny Cars geboekt) hebben wij netjes op de afgesproken tijd en locatie afgeleverd. De borg van 300,- euro is gereserveerd op mijn creditcard.
Bij inlevering van de auto nog even nagevraagd hoe men met het terugstorten van de borg omgaat. De dienstdoende medewerker wist mij te vertellen dat wanneer de auto schadevrij is teruggebracht, binnen 48h het dossier wordt gesloten en daarmee ook de borg wordt teruggestort.
Inmiddels zijn we 9 dagen verder en staat de borg nog steeds als reservering op mijn creditcard gereserveerd. Dit duurt me te lang en voelt niet goed.
Zal ik nog even wachten met actie ondernemen (ivm verwerkingstijd van creditcard maatschappijen) of moet ik Sunny Cars inschakelen om te inventariseren waar eea fout gaat?
Ik kijk uit naar uw reactie, temeer omdat deze vertraging mij absoluut niet lekker zit. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,

Marsel

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annette

7 Oktober 2014 | 8:02 am | Reageer op Annette

Hi Marsel,

Is dit bij jou inmiddels opgelost? Ik heb ook in Madeira een auto gehuurd via Sunny Cars bij Sixt en ook staat na 9 dagen nog steeds de borg als gereserveerd bedrag op mijn creditcard.

Annette

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Luc

9 Oktober 2014 | 3:37 pm | Reageer op Luc

Hallo Marcel en Anette,

Ook ik heb een auto gehuurd via Sunny Cars. In mijn geval in Portugal, Lisboa airport.
Ook bij mij is het nu 9 dagen geleden dat de borg teruggestort zou moeten zijn.
Ik houd me aanbevolen voor alle nieuwe ontwikkelingen in deze.

Luc

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

10 Oktober 2014 | 3:50 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Monique, Marsel, Annette en Luc,

Bedankt voor jullie reacties.

Indien de huurder zich keurig aan de regels houdt zou een waarborg in theorie niet nodig zijn, maar als men bijvoorbeeld met alcohol op achter het stuur kruipt dekt de verzekering niets en wordt de huurder aansprakelijk gesteld voor de schade. Daarom is ook bij all-in autohuur een waarborg noodzakelijk.

De waarborg wordt binnen 5 dagen na het inleveren van de auto teruggestort. Zoals jullie gemerkt hebben doet de creditcardmaatschappij er ook nog enige tijd over om dit te verwerken. Ik ga ervan uit dat de waarborg inmiddels (in ieder geval bij Marsel en Annette) terug is. Mocht dit niet het geval zijn stuur dan alsjeblieft een e-mail met in het onderwerp je Sunny Cars reserveringsnummer naar customercare@sunnycars.nl. Voeg in de bijlage alsjeblieft je ter plaatse getekende huurcontract toe en je twee meest recente creditcardoverzichten toe. Mijn collega´s van de afdeling customer care zoeken het graag voor je uit!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Annette Klomp

13 Oktober 2014 | 3:50 pm | Reageer op Annette Klomp

Net gezien dat de reservering van EUR 300 op mijn creditcard m.i.v. vandaag is opgeheven (na 14 dagen). Heeft wel lang geduurd vind ik, maar verdere hulp van Sunny Cars gelukkig niet meer nodig dus!

Annette

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter van Harmelen

9 December 2014 | 9:50 pm | Reageer op Peter van Harmelen

Ik wil jullie een compliment geven over de fantastische service, de snelle en adequate afhandeling en de snelle terugbetaling van de borg na de huur van een auto in Zuid Afrika ( Cape Town ). Afhalen was perfect geregeld en terugbrengen ging super makkelijk, correct en snel. Ik zal zeker weer een auto huren via Sunny Cars. En jullie ook zeker aanbevelen. Klasse.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jen

20 Februari 2015 | 7:09 pm | Reageer op Jen

Beste Sunnnycars,
Ik ga as maandag op vakantie naar Marrakech en wil daar graag een kleine klasse auto huren (tot de maandag erop). Nu heb ik al wat pogingen tot reservering gedaan bij verschillende bedrijven maar die vragen allemaal om een borgsom van boven de 1000 euro. Is dit normaal??? Ik heb - net als velen hierboven - een limiet op mijn creditcard van 1000 en kan op deze manier - lijkt het - niet eens een auto huren. Wat nu?? Dat zou toch wel heel jammer zijn namelijk! Alvast dank!!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

6 Maart 2015 | 10:54 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jen,

Hartelijk dank voor je reactie.

Het klopt dat de waarborg voor het huren van een auto in Marokko vrij hoog ligt. Voor deze bestemming adviseren wij de limiet op de creditcard (tijdelijk) te verhogen. Ik hoop dat je nog iets hebt kunnen regelen!

Als je een specifieke vraag hebt waar je snel antwoord op nodig hebt kun je het beste contact opnemen met onze reserveringsafdeling via 023-5699 696. Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.30 uur.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Laurens

12 Maart 2015 | 11:33 am | Reageer op Laurens

Beste Sunnycars,

Onlangs heb ik bij jullie een reservering gemaakt om een auto te huren in categorie YB op Faro airport, via wagenparkaanbieder hertz. Het is mij niet helemaal duidelijk hoeveel de borg zal bedragen. In de voorwaarden lees ik het volgende:

Creditcard op bestuurdersnaam verplicht. De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven.

Voor het eigen risico wordt vermeld: Het eigen risico op de schade- en diefstalverzekering bedraagt € 1200 voor cat. YB.

Zoals ik het lees wordt de waarborgsom dus: 1200 + 276 + 200 + de tankvulling. Mijn vraag is of dat klopt?

Met vriendelijke groet,
Laurens

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 Maart 2015 | 3:23 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Laurens,

Bedankt voor je reactie.

Ja, dit klopt helemaal! De waarborgen liggen in Portugal vrij hoog. Het zou kunnen dat we een aanbieder kunnen selecteren met een lagere waarborg, maar dan wordt de huursom waarschijnlijker hoger. Mocht je hier interesse in hebben neem dan even contact op met onze autohuur specialisten. Zij kijken het graag voor je na! Je kunt ons bereiken op: 023 - 5699696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

15 Maart 2015 | 8:50 pm | Reageer op Peter

Beste Sunnycars,

Is het ook mogelijk om de borg cash te betalen op het vliegveld van Barcelona, of kan het alleen met creditcard. Ik vertrek namelijk deze week naar Barcelona en had graag een auto gehuurd voor de hele week.

Groetjes Peter

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 Maart 2015 | 10:05 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je reactie.

Nadat je een auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en zien wat de waarborg bedraagt. Hier kun je ook klikken op huurvoorwaarden vergelijken. Zo kun je van alle aanbieders zien wat de waarborg bedraagt.

Ik heb het voor je nagekeken voor Barcelona. Bij alle verhuurders is een creditcard op bestuurdersnaam verplicht voor de waarborg. De meeste verhuurders voeren een zogenaamde `no cash policy` ter bescherming van hun werknemers.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Peter

18 Maart 2015 | 11:33 am | Reageer op Peter

Beste Sunnycars.

Hoe hoog is ongeveer de borg die wordt ingehouden van je credit card tijdens het verblijf in het Fuengirola Spanje? Het gaat om een auto klasse Economy.

Bij voorbaat dank
Peter

Concrete vraag geldt voor Dubai.

Bij voorbaat dank.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 Maart 2015 | 9:47 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Peter,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen. Hier lees je wat de waarborg bedraagt: " - WAARBORG: Een creditcard op bestuurdersnaam verplicht. Elektronische creditcards (zonder reliëf) en prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd. De waarborg is de hoogte van een tankvulling."

De hoogte van een tankvulling komt neer op een bedrag tussen de € 80,- en € 120,- . Dit wordt weer teruggeboekt nadat je de auto afgetankt hebt ingeleverd.

Welke concrete vraag heb je over Dubai?

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

harrie

18 Maart 2015 | 11:06 pm | Reageer op harrie

accepteren jullie mastercard en visa bij het voldoen van de waarborgsom?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

19 Maart 2015 | 9:51 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Harrie,

Hartelijk dank voor je bericht.

Nadat je de auto hebt gekozen kun je de huurvoorwaarden openen en als we op die locatie met meer verhuurders werken eventueel vergelijken. In de huurvoorwaarden lees je onder het kopje waarborg hoe deze voldaan moet worden.

Heb je nog vragen over jouw specifieke autohuur? Bel dan even met onze autohuur specialisten. Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696. We helpen je graag!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Loes Vergeldt

26 Maart 2015 | 5:13 pm | Reageer op Loes Vergeldt

Beste Sunnycars,

Hoe hoog is de waarborg voor een autoklasse Small bij de luchthaven van Porto? ik zie in de huurvoorwaarden dit staan: De waarborg is ter hoogte van het eigen risico, 23 procent BTW, € 200 en de tankvulling, dit wordt van de credit card afgeschreven. Maar dit is nog vrij onduidelijk. Komt dit dan ongeveer op 2000 euro?!
Kan voor de waarborg een extra creditcard van mijn ouders rekening op MIJN naam gebruikt worden? Dan staat de kaart op mijn naam, als bestuurder.

Met vriendelijke groet,

Loes Vergeldt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

27 Maart 2015 | 3:45 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Loes,

Hartelijk dank voor je reactie.

De hoogte van het eigen risico staat onder het kopje `Terugbetaling eigen risico`. Hier vindt je voor de kleinste categorie een bedrag van € 1200. Als je daar de genoemde zaken bij op telt kom je inderdaad op ± € 1800.

Zo lang de creditcard op jouw naam staat en er voldoende bestedingsruimte is, is alles in orde! Het maakt niet uit aan welke rekening de creditcard gekoppeld is.

Fijne reis!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Heidi

29 Maart 2015 | 1:15 pm | Reageer op Heidi

Beste Sunnycars,

ik wil een auto huren in Bologna van 30 april tot en met 7 mei. Kunt u mij vertellen hoeveel de borg/afschrijving op de creditcard gaat bedragen ivm het limiet?

Mvg Heidi

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

31 Maart 2015 | 12:40 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Heidi,

Bedankt voor je reactie,

Nadat je een keuze hebt gemaakt kun je op huurvoorwaarden klikken. Hier lees je wat de waarborg voor de huurauto van jouw keuze bedraagt. Als je op huurvoorwaarden vergelijken klikt kun je ook lezen wat de waarborg bij onze andere partners zou bedragen.

Heb je hulp nodig bij het kiezen van de juiste auto? Of bij het vinden van de huurvoorwaarden? Wij helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Loes Vergeldt

31 Maart 2015 | 8:05 pm | Reageer op Loes Vergeldt

Beste sunnycars,

nog een vraagje!
Stel ik heb een visacard die op mijn naam staat met een bestedingslimiet van 500 euro (dus geen prepaidcard). Ik maak hier 2000 euro naar over zodat mijn bestedingslimiet 2500 wordt. Kan ik dit gebruiken voor de borg van de auto te reserveren? of moet het limiet van de kaart zelf 2500 zijn. Ik heb de ICS Visa en de ANWB gebeld en de een zegt dat het wel kan en de ander niet... Erg onduidelijk wat er nu wel en niet mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,

Loes Vergeldt

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 April 2015 | 4:57 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Loes,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat erom dat de verhuurder het bedrag van de waarborg van jouw creditcard af kan schrijven en erop terug kan boeken. Indien dit het geval is, is alles in orde!

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jasper

2 April 2015 | 4:07 pm | Reageer op Jasper

L.S.,

Een vraag over de borg bij autohuur in Johannesburg, Zuid-Afrika. Graag zou ik voor 25 dagen een categorie B-auto huren. Ik kon op de site echter geen indicatie van de hoogte van de borg vinden. Kunt u die mij geven? Dit in verband met creditcard-limieten.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Jasper

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

2 April 2015 | 4:56 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie.

Nadat je de data hebt ingevuld kun je een categorie kiezen. Als je vervolgens op huurvoorwaarden klikt zie je onder het kopje WAARBORG staan welk bedrag er van de creditcard afgeschreven wordt. Als er meer aanbieders geselecteerd zijn kun je hier ook kiezen voor huurvoorwaarden vergelijken. Dan zie je dat partner 1 een bedrag van ZAR 2500 hanteert en partner 2 een bedrag van ZAR 1950.

Heb je verder nog vragen over jouw specifieke reservering? Onze huurauto specialisten helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023 - 5 699 696.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Dineke

12 April 2015 | 8:08 pm | Reageer op Dineke

Wij hebben van 23 februari t/m 1 maart een auto gehuurd via Sunny Cars op Gran Canaria. Bij het afhalen van de auto hebben we melding gedaan van krassen op de auto, een notitie hiervan maken zou volgens hen niet nodig zijn, maar na veel aandringen werd hiervan toch een notitie gemaakt. Bij het inleveren van de auto was er niemand aanwezig en hebben we de sleutel afgegeven aan de afgiftebalie. Tot op heden hebben wij echter de borg (47,59) die bij afgifte van de sleutels werd afgeschreven van onze creditcard nog niet teruggestort gekregen. Wat kunnen wij hier nu aan doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 April 2015 | 5:41 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Dineke,

Bedankt voor je reactie.

Er waren ter plaatse geen kosten meer te voldoen? Zoals kinderzitje, hotelaflevering of aftanken? In dat geval gaan we het voor je navragen bij de lokale partner. Wil je ons een kopie van je creditcardafschrift en het huurcontract dat je ter plaatse hebt getekend mailen? Dit mag naar crm@sunnycars.nl. Wil je in het onderwerp je reserveringsnummer zetten? Mijn collega´s van de afdeling customer houden je na ontvangst op de hoogte.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Chris

27 April 2015 | 8:22 pm | Reageer op Chris

hallo,
Wij hebben een kleine FIAT 500 gereserveerd voor een weekje in Sardinië .
Hoeveel borg betalen we hiervoor?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

28 April 2015 | 10:05 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Chris,

Bedankt voor je bericht.

Als je de huurvoorwaarden erbij pakt die je bij de voucher hebt gekregen vind je deze informatie onder het kopje WAARBORG. Kun je het niet vinden? Mail je reserveringsnummer en vraag even naar reservation@sunnycars.nl. Dan kijken wij het voor je na.

Met zonnige groet,

Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Miranda

13 Juli 2015 | 12:54 pm | Reageer op Miranda

Wij hebben een auto gehuurd in Fuerteventura. En nu hoor je wel eens van die spookverhalen dat mensen op de afhaallokatie nog extra verzekeringen moeten afnemen anders krijgen ze de auto niet mee. Wat moet je in zo'n geval doen?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

13 Juli 2015 | 4:47 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Miranda,
Goede vraag!
Soms is het bij ons zo dat er plaatse nog een eigen risico geldt. Dit eigen risico betaal je bij schade of diefstal aan de verhuurder en krijg je achteraf van Sunny Cars vergoed. (Tenzij er sprake is van opzet of nalatigheid) Schade aan glas, banden, bodem en dak is bij ons altijd op deze manier geregeld.
De verhuurder werkt vaak met meerdere bedrijven zoals Sunny Cars en weet niet wie wat vergoedt. Daarom zal hij altijd aanbieden deze zaken af te kopen. Dit is vrijblijvend en je kunt hier gewoon ´nee` tegen zeggen.
Daarnaast staat op de voucher voor de verhuuder (supplier voucher) ook nog eens in het Engels vermeld dat extra verzekeringen niet nodig zijn. Mocht je er toch niet uitkomen met de verhuurder staat er op jouw voucher een noodnummer vermeld. Bel ons gerust!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Martin

14 Juli 2015 | 11:42 am | Reageer op Martin

Ik huur in Marokko indecember 10 dagen een peugeot 206 en wil graag weten hoe hoog het borgbedrag is

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

14 Juli 2015 | 5:37 pm | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Martin,
Bedankt voor je bericht.
De hoogte van de waarborg vind je terug in de huurvoorwaarden. Die kun je openen, nadat je de auto hebt geselecteerd.
Al gereserveerd? Kijk dan even in de huurvoorwaarden die je bij je voucher hebt gekregen.
Heb je nog vragen over jouw specifieke reservering? We helpen je graag! Je kunt ons bereiken op: 023- 5699 696.
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Tania Dedroog

18 September 2016 | 10:23 pm | Reageer op Tania Dedroog

Beste, We vertrekken binnen znkzlz dagen naar Malaga en willen meteen aan de lychthaven een klein autootje huren voor 1 week. mijn vriend en ik hebben geen creditcard en het is te laat om nu nog eentje aan te vragen. Wij hebben dit ook nog nooit nodig gehad bij autohuur in het buitenland. Dus wil dit zeggen dat we geen auto kunnen huren? Zonder kunnen we echt niet met de vakantieplannen die we hebben. Mijn schoonmoeder en zus (woont in Spanje) willen hun kaard lenen maar dat kan blijkbaar ook niet? Zn kunnen we zcht nergens cash waarborg betalen?Alvast bedankt voor uw snelle reactie! Tania

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Cindy

17 Februari 2017 | 3:53 pm | Reageer op Cindy

beste, worden prepaid kredietkaarten ook aanvaard? ik heb de indruk dat men om een of andere reden er erg weigerachtig tegenoverstaat?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

21 Februari 2017 | 1:28 pm | Reageer op Pieta Harsveld

Beste Cindy,

Vrijwel overal wordt gevraagd om een creditcard met pincode. Dit staat altijd in de huurvoorwaarden (die kun je op de website aanklikken). Op een groeiend aantal bestemmingen bieden we ook het Geen waarborgpakket. Met dat pakket nemen wij de waarborg over en heb je helemaal geen creditcard nodig.

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sarah

17 Juni 2017 | 10:05 am | Reageer op Sarah

Hallo,
Wij willen een auto huren in miami. Mijn vriend zal de hoofdbestuurder zijn, maar heeft geen creditcard. Deze zijn we nu aan het bestellen. Kunnen we wel met mijn creditcard al een auto huren?

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Pieta Harsveld

19 Juni 2017 | 9:16 am | Reageer op Pieta Harsveld

Dag Sarah,

Wat leuk dat jullie naar Miami gaan! Dat is een mooi vooruitzicht.

Je kunt op verschillende manieren bij ons betalen. Je hebt de creditcard pas nodig om de waarborg te voldoen wanneer je de huurauto ophaalt. Dus als de creditcard er maar is zodra jullie vertrekken, zitten jullie goed.

Alvast een heel mooie reis gewenst!

Met hartelijke groet,
Pieta

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Freek Chrispeels

24 Juni 2017 | 5:18 pm | Reageer op Freek Chrispeels

Hallo,

Op jullie site zie ik staan "De hoogte van de waarborg is afhankelijk van de lokale partner en de categorie huurauto, deze informatie vind je terug in de huurvoorwaarden van de huurauto van jouw keuze."
Maar een precies bedrag (of een benadering) kan ik dus nergens terugvinden in de documenten.
Onze auto wordt gehuurd bij Alamo; opgepikt in San Diego (USA). Gereserveerd voor 13 dagen. Een "DO - Ford Escape SUV/AC/A/4dr or similar".
Kunnen jullie een idee geven van de hoogte van de waarborg ? Kwestie van te weten hoe hoog ik de limiet op mijn creditcard moet laten zetten.
MvG
Freek Chrispeels

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

27 Juni 2017 | 10:54 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Beste Freek,
In de huurvoorwaarden staat: ` - WAARBORG: een creditcard (U dient de pincode te kennen) op bestuurdersnaam verplicht. Elektronische creditcards (zonder reliëf) en prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd. De credit card gegevens worden genoteerd voor het geval er extra kosten zijn, er wordt geen waarborg geblokkeerd/afgeschreven.`
Je hoeft de limiet van de creditcard, dus voor de waarborg niet te verhogen.
Fijne reis!
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jolien

4 Januari 2018 | 6:21 pm | Reageer op Jolien

Beste,

We zouden in augustus een auto huren in Canada. Nu zijn we met 2 bestuurders. Is het dan noodzakelijk om beiden een visakaart te bezitten op eigen naam? Zo ja, Lees ik dat er bij huurvoorwaarden staat dat deze kaart met reliëf moet zijn. Het probleem is dat mijn bank enkel visakaarten zonder reliëf maakt. Mijn vriend die beschikt wel over een visakaart met reliëf maar is 2e bestuurder.. Zullen hier problemen omtrent zijn?
Wil namelijk niet risico lopen geen auto te krijgen..
Mvg,
Jolien

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

8 Januari 2018 | 9:49 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Jolien,

Bedankt voor je berichtje. Wat fijn, zo'n reis door Canada in het vooruitzicht! Voor de tweede bestuurder is het niet noodzakelijk om een creditcard op naam te bezitten, hij moet echter ter plaatse wél ook het huurcontract ondertekenen. De hoodbestuurder moet inderdaad een creditcard op naam hebben mét reliëf. Wat je kunt doen is even telefonisch contact opnemen met onze reserveringsafdeling en hen vragen om je vriend de hoofdbestuurder te maken, aangezien hij wel een creditcard (op naam?) met reliëf heeft. Dan is het hele probleem opgelost!

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Daisy

13 Februari 2018 | 11:26 pm | Reageer op Daisy

We zijn 26 januari 2018 van Murcia teruggekomen van een week vakantie. een fijne week gehad en een huurauto van europcar via sunnycars geboekt,we hebben hem proper en op tijd binnenebracht. Er werd een borg van 300,- euro is gereserveerd op mijn creditcard.ik kreeg binnen de 48h een bericht dat de auto in orde was en de factuur €0 was. het dossier wordt gesloten en daarmee ook de borg wordt teruggestort.
Inmiddels zijn we 18 dagen verder en staat de borg nog steeds als reservering op mijn creditcard gereserveerd. Is dit normaal?
Zal ik nog even wachten met actie ondernemen (ivm verwerkingstijd van creditcard maatschappijen) of moet ik Sunny Cars inschakelen om na te gaan waar het fout gaat?
Ik kijk uit naar uw reactie, omdat ik mij zorgen begin te maken. Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten,
Daisy

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 Februari 2018 | 3:07 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Daisy,

Bedankt voor je bericht en sorry voor mijn late antwoord. Je reactie was per abuis in onze spamfolder terechtgekomen, hierdoor heb ik je reactie niet binnen zien komen. Hebben jullie goed kunnen genieten van de huurauto in Murcia?

Ik kan me voorstellen dat je je een beetje druk gaat maken als de waarborg niet snel wordt teruggestort, echter kan dit inderdaad even duren. Geen zorgen, dus! Wat betreft de waarborg zijn er twee mogelijkheden met de creditcard:

Bij afschrijving van de waarborg wordt het bedrag binnen 10 werkdagen - na het schadevrij inleveren van de huurauto - teruggeboekt op de creditcard. De creditcardmaatschappij moet dit vervolgens nog verwerken, wat soms extra tijd kan kosten. Wees dus gerust als dit wat langer duurt. Bij reservering van de waarborg kan het tot 30 dagen duren voordat het bedrag is vrijgegeven op de creditcard.

Nogmaals mijn excuses voor het late antwoord.

Met zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Yannis

21 Oktober 2018 | 9:11 pm | Reageer op Yannis

Beste,

Ik ben van plan volgende zomer een auto te huren voor een maand in Californië. Ik heb in de overeenkomst gelezen dat een elektronische kaart zonder reliëf niet aanvaard wordt. Dit is voor mijn een probleem aangezien kredietkaarten mét reliëf niet meer worden aangeboden bij eender welke bank in België..
Bestaat er hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

23 Oktober 2018 | 10:49 am | Reageer op Sanne van Reek

Hoi Yannis,

Leuk plan om naar Californië te gaan! :-). Dat wordt vast een mooie reis. Het is inderdaad op heel veel plekken (nog) niet mogelijk om de waarborg te voldoen met een creditcard zonder reliëf. Wij kijken graag voor je na of dit in Californië mogelijk is bij een van de verhuurders waar wij mee samenwerken. We willen je daarom graag adviseren om even contact op te nemen met onze reserveringsafdeling. Je kunt bellen naar: 0800 / 400 79.

Een zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Van de Weyer Kurt

30 December 2018 | 11:32 pm | Reageer op Van de Weyer Kurt

Onze mastercard werd geblokkeerd wegens fraude de dag dat wij naar Malaga vertrokken.Bij aankomst op de luchthaven kon het autoverhuurbedrijf rhodium geen borg blokkeren op onze card.Wij hebben hierdoor 400,81 euro moeten betalen om een auto te huren want zonder borg kregen we de auto niet mee. Ik heb deze som met mijn maestro betaald.
Wij waren niet op de hoogte van deze blokkering en hebben 400,81 euro kosten gehad die we niet gehad zouden hebben wanneer onze mastercard niet geblokkeerd zou geweest zijn. Wij willen 400,81 euro terug. Dit is ronduit schandalig

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

7 Januari 2019 | 11:40 am | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Kurt,

Wat vervelend dat jullie voor extra kosten zijn komen te staan. Zeker aangezien jullie creditcard werd geblokkeerd, zonder dat jullie hier zelf iets aan konden doen. Helaas is het zo dat de waarborg echt moet worden voldaan met een creditcard die staat geregistreerd op naam van de hoofdbestuurder. Als de creditcard niet werkt en je de waarborg dus niet kunt voldoen, kan de lokale wagenparkaanbieder weigeren om de huurauto mee te geven. Door de waarborg af te kopen, krijg je de huurauto toch mee. Het is niet fijn dat dit niet duidelijk was, en de 400 euro dus als een verrassing kwam.

Heb je hier destijds contact over opgenomen met ons noodnummer? In dit soort situaties helpen wij je namelijk graag verder! Op dit moment kun je hier het beste contact over opnemen met onze afdeling customer care (crm@sunnycars.nl).

Hartelijke groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.