Da’s pech… huurauto weg

Je komt aan bij het verhuurloket en zegt: “Hallo, ik wil graag mijn huurauto ophalen.” Maar dan zegt de verhuurder: “Sorry, maar deze reservering is helaas verlopen. We hebben geen auto voor je.”  Huh? Even terugspoelen. Wat gaat hier mis? Dit overkwam een klant die in april, ver voor zijn vakantie, al reserveerde. Waarom zou er nu dan geen auto voor hem klaarstaan? Dat kan toch niet?

Afspraak = afspraak

Wat blijkt? Onze klant had als ophaaltijd 10.00 uur aangegeven, maar kwam pas om 13.00 uur bij de autoverhuurder aan. Als een auto een uur na de opgegeven reserveringstijd nog niet is opgehaald, mag de verhuurder de auto aan iemand anders verhuren. Hij heeft immers niets van de huurder gehoord en weet niet of die nog wel komt. Klinkt oneerlijk maar het komt regelmatig voor dat huurauto’s helemaal niet opgehaald worden. Als de verhuurder de kans heeft om een auto alsnog te verhuren, dan grijpt hij die met beide handen aan.

Hierbij 3 tips hoe je voorkomt dat jouw huurauto ‘weg’ is

1. Luchthaven

Kom je met het vliegtuig en haal je de auto op de luchthaven op, geef dan altijd je vluchtnummer door. Zo kan de verhuurder het zien als je vertraging hebt. Heb je een vertraging van meer dan een uur? Geef het dan voor de zekerheid even door. Dat kan telefonisch en binnen de openingstijden aan ons, maar je kunt ook direct contact opnemen met het verhuurkantoor waar je verwacht wordt om de auto op te halen.

2. Ter plaatse

Mocht je niet met een vlucht aankomen, maar al ter plaatse zijn, zorg dan dat je de auto binnen een uur na de opgegeven tijd ophaalt. Lukt dit niet? Bel de verhuurder even, zodat hij weet dat je onderweg bent. Het nummer staat op de voucher.

3. Tijdens het reserveren

Kom je niet met een vlucht aan, maar wil je de auto wel op de luchthaven ophalen? Kies dan altijd voor een kantoor op de luchthaven en geef aan dat je niet met een vlucht aankomt. Kies je namelijk voor een kantoor buiten de vluchthaven, dan stuurt de verhuurder een shuttlebus om je op te halen zodra je bent geland. Maar als je dus niet met een vlucht aankomt, gaat dit mis. Heeft de verhuurder geen kantoor op de luchthaven, dan is deze optie grijs en kun je hem niet selecteren.

Happy travels!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

wijnants

9 Oktober 2016 | 11:09 am | Reageer op wijnants

maar waarom wilt het verhuurkantoor de huurder bijna altijd dwingen om een meer uitgebreide verzekering aan te smeren, aangezien u toch meld dat alle kosten vergoed worden. En is er bij panne ook gratis sleepkosten voorzien Dit is op alle luchthavens maar altijd in Alicante

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols

10 Oktober 2016 | 11:43 am | Reageer op Susanne Pols

Beste meneer, mevrouw Wijnants,
Hartelijk dank voor uw reactie.
De verhuurders werken met tientallen autohuuraanbieders samen. Ze weten niet wie wat aan de klant vergoed. Dat je bij Sunny Cars zowel het eigen risico als glas, banden, bodem en dakschade vergoed krijgt is uniek. Daarom is het goed om zelf te weten wat je geboekt hebt en niet op de lokale verhuurder af te moeten gaan. Wij doen ons best om zo duidelijk mogelijk op de voucher te vermelden wat er allemaal inclusief is. Hiermee willen we voorkomen dat onze klanten ter plaatse onnodige extra verzekeringen afsluiten. Ik hoop dat dat gelukt is?
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jo

23 Mei 2017 | 8:44 am | Reageer op Jo

Dat een verhuurder je gereserveerde wagen, waarvoor je normaal gezien reeds betaald hebt of op zijn minst je kredietkaart mee belast is, reeds na een uur verder verhuurt, is naar mijn inzien er ver over. Zijn onkosten zijn reeds vergoed of hij kan ze steeds verhalen. Het is niet altijd mogelijk om te laten weten dat je vertraging zult hebben, vandaar lijkt mij een minimum termijn van bvb 6 uur of zelfs een halve dag eerder aangemeten in voorkomend geval.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.