Een all-in auto huren bij Sunny Cars? Naar sunnycars.be

De dag van… Monique

Monique werkt al drie jaar met veel plezier bij Sunny Cars als reserveringsmedewerker. Ze mag zich inmiddels een échte autohuurexpert noemen. Haar ervaring in de reiswereld – ruim tien jaar ervaring als reisagent – komt nu goed van pas! Daarnaast is ze ook nog eens actief als ‘Keep’. Samen met vijf collega’s staat ze klaar voor álle vragen en problemen waar collega’s tegenaan lopen tijdens hun werk. We kijken gezellig een dagje mee met Monique.

08:45. Koffie, koffie, lekker bakkie…

De computer wordt opgestart en de dag begint. “Maar niet zonder een bak koffie!”

09:30. De overdracht van de vorige dag

Keep-collega Noortje draagt haar werk over. Monique opent alle programma’s op haar computer die ze vandaag nodig heeft, zoals het reserveringssysteem. Ook maakt Monique de dagindeling, zodat iedereen weet welke taken er vandaag afgehandeld moeten worden. “Met de Supervisor tool kan ik het overzicht houden welke lijnen er binnenkomen”

10:00. Een probleem

Even tien minuutjes koffiepauze. Daarna controleert Monique hoe het op de werkvloer gaat. Maar onverwachts doet zich een situatie voor. Iemand meldt een fout op de B2B-website, dat heeft nu prioriteit. Op deze manier kunnen de reisagenten de huurauto’s voor hun klanten niet inboeken!

10:45. Sunny Smile

Het is vandaag druk en dus helpt Monique mee met bellen. “De klanten mogen natuurlijk niet te lang in de wacht staan. We willen die Sunny Smile élke dag op de gezichten van onze klanten en partners toveren. Het is dus belangrijk iedereen snel te woord te staan.”

11:00. Hoe staan we ervoor?

Monqiue kijkt hoe ze ervoor staan in. Worden alle boekingen goed afgehandeld, missen er nog gegevens van klanten? En stroomt de mail vandaag over of zijn alle vragen van klanten al behandeld? “Zo kunnen we bepalen waar het nodig is om bij te springen”.

11:30. De avonddienst begint

Nu begint de avonddienst en zijn we met wat meer collega’s aan het werk. Dat is fijn! “De lijnen staan vandaag roodgloeiend en een collega geeft aan niet toe te komen aan zijn taken, dus ik spring bij”.

13:15. Lunchpauze

Lunchpauze. Ja, er moet ook gegeten worden! “Soms blijven de telefoontjes na elkaar binnenkomen. Even een slok thee en daar ga je weer!”

13:45. Even een rondje maken

Het is tijd om een rondje te maken door het systeem. “Een collega stuurde me net een berichtje: ze heeft een klant aan de lijn met problemen. De huurauto heeft schade en moet worden weggesleept. Wij zijn er natuurlijk altijd voor onze klanten en proberen nu hulp te bieden waar nodig. Tja, ook dit soort situaties doen zich voor.”

16:30. Wat rustiger in de lijnen

Het is nu tijd om te inventariseren hoe we ervoor staan in de backoffice. Gelukkig is het nu wat rustiger in de lijnen en staat de telefoon niet meer roodgloeiend. Zo kunnen er ook weer wat aanvragen worden afgehandeld en kunnen er klantvragen via de e-mail beantwoord worden.

17:30. De laatste ronde

Nog even een laatste ronde door het systeem. “Ik controleer de overdracht en bespreek met mijn collega’s die avonddienst draaien welke taken zij op zich mogen nemen.”

Einde van de werkdag. Tijd om naar huis te gaan. “Maar ook na 17.30 zijn er gewoon collega’s die een reservering kunnen maken voor een klant óf hen te helpen bij problemen. Dat bedoelen we met rent-a-smile!”

Sanne van Reek

Content en Social Media marketeer

Sanne werkt bij Sunny Cars als Content en Social Media Marketeer. Ze is gek op reizen en verkent het allerliefst de onbekende plekken. Dat je daar af en toe voor moet verdwalen, maakt haar niet uit.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Misschien ook interessant voor jou