Geen creditcard op naam. Dé reden om je huurauto niet mee te krijgen

De klant die ik vandaag aan de lijn had, was lekker bezig. Hij was helemaal klaar voor zijn reis: vluchten, huurauto en accommodaties waren gereserveerd, paspoorten verlengd en zijn rijbewijs nog geldig. En toch had hij iets over het hoofd gezien. Toen hij vlak voor vertrek de voorwaarden van zijn huurauto nog eens doorlas, schrok hij zich dood.

Een creditcard op naam van de hoofdbestuurder?

Die had hij niet en hij zou over drie dagen al vertrekken. Een creditcardaanvraag duurt toch al gauw twee weken, dus dat was geen optie. Gelukkig bleek iemand anders in het reisgezelschap wél een creditcard te hebben en had de klant voor een pakket met extra bestuurder gekozen. Ik hoefde alleen de naam van de hoofdbestuurder aan te passen en het probleem was opgelost.

“Kan ik niet gewoon de creditcard van mijn buurman lenen?” Het antwoord is kort en simpel: nee.

Omdat we merken dat er best wat mensen zijn die wel graag een auto willen huren, maar geen creditcard hebben, bieden we het Geen waarborgpakket aan. Met dit pakket nemen wij de waarborg alvast voor onze rekening. Ter plaatse hoef je die dan niet te voldoen en heb je dus geen creditcard nodig. Maar… dit pakket moet wel 5 dagen voor huuraanvang worden aangevraagd. In het geval van bovengenoemde klant was dat helaas te laat.

Kon hij niet gewoon de creditcard van de buurman lenen?

Die vraag krijgen we vaker van klanten, want: een creditcard is een creditcard, toch? Toch is het antwoord op deze vraag kort en simpel: nee. De creditcard moet op naam staan van degene die de auto huurt. Altijd. Het helpt dus ook niet als de eigenaar van de kaart een briefje ondertekent of een videoboodschap meestuurt waarin hij bevestigt dat hij het echt goed vindt dat je zijn creditcard gebruikt.

Laatste optie

Bieden we het Geen Waarborgpakket niet aan op jouw locatie, of is het te laat om het aan te vragen? En is er ook niemand in het gezelschap die een creditcard en een rijbewijs heeft? Dan is er soms nog een laatste redmiddel. Wij werken vaak samen met meerdere verhuurders per locatie. In een enkel geval komt het voor dat een verhuurder het niet verplicht stelt om een creditcard op naam van de bestuurder te overhandigen. Het loont daarom vaak de moeite om dit even na te (laten) kijken. Uiteraard kan de prijs dan wel anders worden.

Geen van bovenstaande opties mogelijk?

Dan is er helaas geen andere optie dan de reservering te annuleren. Dus alsjeblieft, bekijk de voorwaarden al tijdens het maken van de reservering. Je kunt ze gemakkelijk openen via de button onder de auto waarin je geïnteresseerd bent. Maar je kunt ons natuurlijk ook altijd even bellen, dan helpen we je de juiste huurauto te vinden. Dat voorkomt een hoop stress op het laatste moment.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

marc verschoore

24 September 2017 | 9:13 pm | Reageer op marc verschoore

Wij hebben via sunny cars geboekt. Vlucht naar Nice. huurwagen opgehaald bij Enterprise. Bleek de door ons gekozen Renault Capture niet meer in voorraad. Gingen een Opel Corsa of een veel groter voertuig krijgen.Waren niet akkoord.Na wat mondeling onderhandelen kwamen we tot een vergelijk en kregen een uitstekende Ranult Megane (slechts 8000 km op de teller. ) Alles zonder meerkost .Alles vlot verlopen. Ingave van voertuig zeer OK. Een aanrader !

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Susanne Pols-van Gelder

25 September 2017 | 11:08 am | Reageer op Susanne Pols-van Gelder

Dag meneer Verschoore,
Dat is fijn om te lezen!
Graag tot de volgende keer :-)
Met zonnige groet,
Susanne Pols

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.