Huurauto ophalen: Je stapt uit het vliegtuig… en dan?

Yes! Eindelijk is het zover. Het inpakken was nog een beetje stressen, maar inmiddels ben je geland op je bestemming. De huurauto heb je gelukkig thuis al gereserveerd dus die hoef je alleen nog even op te halen en dan kan het feest – of beter nog: het ontspannen – beginnen.

Op naar de balie van Sunny Cars!

Nee! Fout. Wie op zoek gaat naar een balie van Sunny Cars kan lang zoeken. Wij hebben zelf namelijk helemaal geen verhuurbalies. Wij verhuren wel auto’s, maar beschikken zelf niet over een wagenpark. Daarom werken we samen met talloze partners waar we onze klanten met een gerust hart aan toevertrouwen. Je huurt natuurlijk wel tegen onze voorwaarden: écht all-inclusive en met alle andere voordelen die wij bieden.

Bovenaan je voucher zie je het logo van de partner die jouw huurauto namens ons verzorgt. Op je voucher zie je ook waar je de balie van de partner vindt en eventuele aanvullende informatie. Dit staat onder het kopje ‘Ophaalgegevens’, heel logisch ;-).

Sommige verhuurders werken samen, bijvoorbeeld:

  • Hertz/Dollar/Thrifty
  • Keddy by Europcar/Europcar
  • Enterprise/Alamo
  • Buchbinder/Megadrive/Global rent a car.

Je ziet dan misschien het logo van Hertz op je voucher staan, maar het kan dan ook zijn dat je je huurauto moet ophalen bij Dollar. Gelukkig staat dit dan allemaal aangegeven op je voucher onder het kopje ‘Ophaalgegevens’!

Het kan ook zijn dat je wordt opgehaald met een shuttlebusje óf je wordt opgewacht door een lokale medewerker. Als dat zo is, staat dit ook duidelijk op je voucher vermeld. In feite is je voucher het antwoord op veel van je vragen.

En dan?

Heb je de verhuurbalie gevonden? Mooi. Misschien dat je nu nog even moet wachten tot je aan de beurt bent. Dat geeft je mooi de gelegenheid om je papieren alvast bij elkaar te zoeken. Om je auto op te halen heb je het volgende nodig:

Wat heb je bij de hand?

  • de voucher
  • je rijbewijs
  • een creditcard op naam van de hoofdbestuurder (tenzij je het Geen waarborgpakket hebt gereserveerd)

Ben je aan de beurt, dan vul je de formulieren in en check je het huurcontract goed voordat je tekent. Zijn alle gegevens correct? Kloppen de kosten? Staat de bestaande schade vermeld? In onze Wegwijzer voor Autohuur vind je alle punten waarop je het huurcontract zou moeten controleren. En als je via Sunny Cars je auto hebt gereserveerd is één ding heel duidelijk: voor aanvullende verzekeringen hoef je niet te tekenen. Wij hebben alles al voor je geregeld. Tegen de extra’s die worden aangeboden kun je met een gerust hart ‘nee’ zeggen.

Bovenstaande gaat alleen niet helemaal op als je het Premium pakket of de Express Service hebt gereserveerd. Met deze pakketten sla je de wachtrij over en het huurcontract ligt al ingevuld voor je klaar. Dat gaat dus lekker snel!

De waarborg voldoen

Om de huurauto mee te krijgen, moet je een waarborg voldoen. Je krijgt immers een voorwerp met een behoorlijke waarde mee. Voordat je je huurauto ophaalt, weet je al wat de hoogte van de waarborg is. Deze staat namelijk duidelijk vermeld in de huurvoorwaarden. Zorg ervoor dat je genoeg bestedingsruimte hebt op je creditcard, zodat je de huurauto meekrijgt. De waarborg krijg je gewoon weer terug nadat je de huurauto inlevert. No worries!

Op naar de huurauto

Je bent er bijna. Je hebt de sleutel van je huurauto inmiddels in handen. Soms loopt er een medewerker mee naar de auto, maar dat is niet altijd het geval. Wel heb je als het goed is een formulier gekregen waarop de reeds bestaande schade genoteerd is. Controleer goed of alle schade inderdaad op het formulier staat. Zo voorkom je gedoe achteraf. Voor de zekerheid is het handig om bij aanvang foto’s maken van de schade. En vergeet niet ook nog even de benzinestand te checken!

Alles gecheckt? Dan ben je klaar om weg te rijden! Heb je nog vragen over hoe de auto werkt? Dan kun je dat ter plaatse natuurlijk altijd nog even vragen. En mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan kun je ons áltijd bellen. Goede reis!

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.