Ik huur een auto en neem mee…

Ik ga op vakantie en neem mee… Een koffer, mijn zwemkleding en zonnebrand. Dit spelletje speelden wij vroeger vaak. De kunst van het onthouden… Voordat je op vakantie gaat is het best slim om een lijstje te maken met welke spullen je allemaal wil meenemen. Maar denk ook aan de huurauto! Wat heb je allemaal nodig om de huurauto op te halen? We verklappen al één ding: je voucher! Lees maar snel verder wat je allemaal mee moet nemen en waarom.

Voucher

De voucher ontvang je van ons nadat je de reservering hebt gemaakt. Het is je reisbescheiden en hier staat alle belangrijke informatie op: waar haal je de huurauto op, hoe laat, bij welke lokale verhuurder en ga zo nog maar even door. Ook ontvang je bij dit document het informatieblad, waar je de huurvoorwaarden nogmaals kunt doornemen. Hierop lees je bijvoorbeeld wat de hoogte van de waarborg is. De voucher dien je mee te nemen bij het ophalen van de huurauto.

Maar wat als je de voucher niet bij je hebt? Het is geen ramp, maar het is toch even lastig… Het overkwam een familie die lekker op vakantie was op Curaçao. Ze hadden de huurautoreservering maanden van tevoren gemaakt en nu was het eindelijk tijd om de auto op te halen. De baliemedewerker vroeg hen om de voucher, maar op dat moment kwamen ze erachter dat ze de voucher niet meegenomen hadden! Gelukkig geen reden tot paniek, het lukte de medewerker om de reservering te vinden in het systeem, maar de klant moest wel contact opnemen met Sunny Cars om de voucher door te laten sturen. De voucher werd doorgestuurd en de familie kon alsnog genieten van de autohuur!

Rijbewijs

Het lijkt zo voor de hand te liggen… Als je de huurauto gaat ophalen, dien je je rijbewijs mee te nemen. Maar wat als je je rijbewijs vergeten bent of als die verlopen blijkt te zijn? Krijg je de huurauto dan wel mee? Ook dit hebben we voorbij zien komen. Het ging om een vakantieganger in Italië. Hij was zijn rijbewijs vergeten, reisde alleen en kreeg de huurauto dus niet mee. De klant stuurde ons na zijn vakantie een e-mail: “Ik kreeg de huurauto niet mee, want ik was mijn rijbewijs vergeten.” Dat is natuurlijk erg vervelend, maar als je geen rijbewijs bij je hebt, krijg je de huurauto inderdaad niet mee.

Is er dan helemaal geen oplossing? Nee, er is wél een manier om de huurauto alsnog mee te krijgen: is er een reisgenoot aanwezig met creditcard op zijn of haar naam én een geldig rijbewijs? Laat deze persoon registreren als hoofdbestuurder en de waarborg voldoen met de creditcard. Dan krijg je alsnog de huurauto mee. Maar jij kunt dan uiteraard niet plaatsnemen achter het stuur.

Creditcard

Om de waarborg te voldoen heb je een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. Heb je die niet bij je, dan kun je de waarborg niet voldoen en krijg je de huurauto dus niet mee. Een creditcard van je buurvrouw, ouders, of vriend wordt niet geaccepeteerd. Hij moet echt op naam van de hoofdbestuurder staan.

Wat nu?

Ben je je voucher, rijbewijs of creditcard vergeten? Neem in alle gevallen contact met ons op. Wij zijn 24/7 bereikbaar op ons noodnummer! Als je de voucher bent vergeten, kunnen wij deze alsnog naar de lokale partner e-mailen en is er niets aan de hand. In het geval van een vergeten rijbewijs of onjuiste creditcard wordt het natuurlijk een beetje lastig. Je zal de huurauto dan niet meekrijgen. Misschien is er een reisgenoot in het gezelschap die wél een rijbewijs en een creditcard op zijn of haar naam bij zich heeft? Dan kunnen we de hoofdbestuurder voor je aanpassen en kun je alsnog genieten van zorgeloze autohuur.

Is er geen oplossing? Dan moeten wij een ‘no show’ aanvragen. Dat betekent dat de huurauto niet is opgehaald, maar dat de huursom wel in rekening wordt gebracht. Vaak kunnen wij de boeking tegen administratiekosten annuleren. Je ontvangt van ons dan bevestiging of afwijzing naar aanleiding van je verzoek.

Kortom, ga goed voorbereid op reis en denk ook even na over welke documenten je mee moet nemen voor het ophalen van de huurauto. Neem je voucher door en check de huurvoorwaarden, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Dus wie wil het spelletje ‘ik huur een auto en ik neem mee’ met mij oefenen?  Ik help je graag om verrassingen ter plaatse te voorkomen!

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.