Positief beoordeeld door Kassa
Het programma Kassa besteedde op 16 februari 2013 aandacht aan autohuur. De redactie onderzocht hoe je nu een voordelige huurauto voor je vakantie kunt reserveren. Kassa boekte een fictief reisje naar Barcelona en vergeleek de prijzen van de vijf grote autoverhuurders en twee bemiddelaars. De uitslag van het onderzoek? Sunny Cars kwam als goedkoopste uit de bus!
Echt all-inclusive
Daar ben ik blij om, maar eigenlijk is deze uitkomst voor ons niet het belangrijkste. Wij beweren immers niet de goedkoopste aanbieder te zijn. Het grote voordeel van een Sunny Cars huurauto is dat onze huursom transparant, overzichtelijk en volledig all-inclusive is. En dat kwam heel duidelijk naar voren. Sunny Cars was namelijk de enige aanbieder waarbij er geen extra kosten bij kwamen voor een extra bestuurder, afkoop eigen risico, creditcardtoeslag of andere verzekeringen. Daar ben ik pas echt trots op!
Top 3 klachten over autohuur
Naast de vergelijking in autohuur, werd ook de top 3 klachten bij autohuur volgens de ANWB besproken. En laten wij die als bemiddelaar nu grotendeels afgedekt hebben!
1. – Geld afgeschreven bij thuiskomst ivm schade – Met stip op 1 staat de klacht dat er bij thuiskomst opeens geld afgeschreven is van je creditcard omdat je schade gereden zou hebben. Geen probleem want bij schade betaalt Sunny Cars het eigen risico terug. Zelfs schade aan glas-banden-bodem en dak betalen we uit.
2. – Extra kosten bij niet goed aftanken – De 2e klacht gaat over extra kosten omdat de auto niet goed afgetankt is. Hierbij is de tip van Yda Matthijssen van de ANWB een goede: zorg dat je op papier de benzinestand bevestigd krijgt. Vooraf krijg je ook duidelijke instructies voor de tankregeling van ons.
3. Kleinere categorie dan geboekt – Ook bij klacht nummer 3 (een kleinere categorie krijgen dan waar je voor betaald hebt) kunnen wij als tussenpersoon helpen. Problemen bij het ophalen van de auto? Bel ons en we proberen bij de lokale verhuurder toch de afgesproken auto te regelen. Mocht dit echt niet lukken, dan krijg je het verschil terugbetaald.
Update: Het bijbehorende filmpje is helaas niet meer beschikbaar.
3 Oktober 2016 | 11:23 am | Reageer op RUDI LEMMENS
Wij hebben onlangs een auto gehuurd via Jetairfly.com bij Hertz/Sunny Cars op Alicante airport voor de periode 8 tot 22 September (kostprijs 329 €). Bij de boeking was gemeld dat het all inclusive was. Op de voucher stond ook duidelijk: sluit geen extra verzekeringen af. Toch moest ik nog een extra verzekering nemen van 272,14 € (+ 21% btw). Hoe is dit mogelijk?
Plaats een reactie
7 Oktober 2016 | 4:45 pm | Reageer op Suzanne Al
Beste Rudi,
Zonder de specifieke situatie/boeking te kennen is het lastig om deze vraag te beantwoorden. Er kunnen meerdere zaken spelen. Heeft u een reserveringsnummer voor me zodat ik mee kan kijken?
Met zonnige groet,
Suzanne
Plaats een reactie