Schade op Curaçao? Vergeet Forensys niet!

Zo rond de feestdagen is het overal zo knus en gezellig. Vind je ook niet? Tot en met oud en nieuw is het een en al feest. Maar daarna is het plotsklaps voorbij en het nieuwe jaar begint… Krijg jij dan ook vaak het gevoel dat de winter al bijna voorbij is? Maar helaas… voor de koukleumen onder ons een flinke teleurstelling, want er staan nog dik tweeëneenhalve maand vol kou, regen, hagel en misschien wel sneeuw te wachten.

Best logisch dat veel mensen aan de winter willen ontsnappen en lekker op vakantie gaan naar het altijd zonnige Curaçao. Een populaire bestemming tijdens de wintermaanden. Maar enkel op het strand hangen tijdens je vakantie? Hmm, nee. Het is ook een goed idee om in de huurauto te stappen en het eiland te verkennen. Want met de huurauto maak je je vakantie op Curaçao nog leuker. Je verkent de allermooiste plekjes en binnen no time ken je het hele eiland. Een huurauto is echt onmisbaar op Curaçao!

Maar ja, het kan best gebeuren dat er schade aan de huurauto ontstaat. Maar wat moet je dan doen? We leggen het je in deze blog uit.

Schade direct melden

O, nee. Wat een domper! Schade aan de huurauto… Daar zat je écht niet op te wachten. Gelukkig heb je een all-in huurauto via Sunny Cars. Dat scheelt al een hele hoop stress en gedoe. Normaal gesproken betaal je de schade aan de lokale wagenparkaanbieder, vul je bij thuiskomst het online schadeformulier in en zorgen wij ervoor dat je het bedrag zo snel mogelijk weer terug op je rekening hebt. Maar in Curaçao dien je zelf een extra stap te ondernemen als je schade rijdt of ontdekt.

Heb je onverhoopt schade aan de huurauto? Dan dien je op Curaçao te allen tijde contact op te nemen met Forensys via het telefoonnummer 199.  Alle verzekeringsmaatschappijen op Curaçao eisen namelijk een Forensys rapport. Zij maken een situatieschets, horen de getuigen en maken foto’s. Dit voegen zij samen in een rapport en hier krijg je een bon van. Bel dit nummer direct en wacht er niet mee totdat je weer terug bent in je hotel, dan is het namelijk te laat. Je dient Forensys écht direct op de hoogte te stellen.

Een tip: maak met je telefoon een foto van deze bon. Bij de lokale wagenparkaanbieder laat je de bon dan zien. Met de baliemedewerker vul je vervolgens het schadeformulier in.

Niet vergeten!

De schade wordt op je creditcard belast en door Sunny Cars aan je terugbetaald. Om je schadekosten te laten vergoeden krijgen, hebben wij een aantal documenten van je nodig.
Houd er rekening mee dat je Forensys belt, want als je geen Forensys-schaderapport hebt opgemaakt, dan kan Sunny Cars de schade niet in behandeling nemen en ben je persoonlijk verantwoordelijk voor het gehele schadebedrag.

Om de schademelding te kunnen verwerken hebben wij de volgende documenten nodig:

  • Betaalbewijs (vooral bij vreemde valuta zodat we de juiste wisselkoers aanhouden en het volledige bedrag terugbetalen)
  • Lokaal huurcontract
  • Schaderapport van de lokale verhuurder (indien beschikbaar)
  • Politierapport (indien beschikbaar)
  • Foto’s van de schade (tip: maak er altijd een paar met je telefoon)

Geldt dit ook voor mijn huurauto?

Ja, voor elke gehuurde auto op Curaçao geldt dat je Forensys op de hoogte moet stellen in geval van schade. Of het nu om een deuk, krasje of butsje gaat.

Inbraak of diefstal? Dan ook de politie bellen

In geval van inbraak of diefstal dien je ook de politie te bellen. Een politierapport is namelijk vereist.

Onze tips:

  • Zorg in de eerste plaats voor je eigen veiligheid en de veiligheid van je medepassagiers!
  • Bel altijd Forensys
  • Verplaats de auto in eerste instantie niet en laat de situatie zoals die is
  • Geef een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de schade aan de medewerker van Forensys

Zorgeloos Curaçao

Met deze tips weet je zeker dat je schade goed in behandeling wordt genomen en je niet voor verrassingen komt te staan. Als je toch nog vragen hebt of niet zeker bent van de stappen die ondernomen dienen te worden, neem dan contact op met onze reserveringsafdeling.

En heb je schade, is er ingebroken of is er een ongeluk gebeurd en ben je in paniek? Dan is er uiteraard ook nog ons 24/7 noodnummer.

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.