Waarom er soms tóch extra kosten worden afgeschreven… En hoe je dat voorkomt

“Ze zeggen dat het all-in is, maar ter plaatse moest ik mooi nog bijbetalen voor een extra verzekering!” Ik lees deze review op Trustpilot en ik begrijp dat de klant verbolgen is. Want je huurauto van Sunny Cars is inderdaad all-in en van onverwacht bijkomende kosten zou nooit sprake mogen zijn. Maar toch is er dus iets misgegaan…

Wat ging er mis?

Je bent optimaal verzekerd en tóch biedt die charmante Spaanse medewerker je een extra verzekering aan. Hij klinkt heel overtuigend als hij vertelt dat je anders diep in de problemen raakt als er iets misgaat. En dan begin je te twijfelen.

“Nee, dank je”

De twee meest voorkomende verzekeringen die je ter plaatse kunnen worden aangeboden zijn de Super CDW en de No Risk-verzekering. Je kunt hier met een gerust hart ‘nee’ tegen zeggen, want je bent echt optimaal verzekerd. Sluit je toch een extra verzekering af? Dan rijd je dubbel verzekerd rond, en daar heb je dan dus ook twee keer voor betaald. Zonde!

Alleen de inzittendenverzekering (PAI) is niet bij ons inbegrepen. Meestal is die namelijk onderdeel van je reisverzekering. Als dat niet het geval is, is dit de enige verzekering die je ter plaatse kunt afsluiten als je dat wilt. Op andere verzekeringen is je antwoord kort en duidelijk: ‘Nee, dank je’.

Nooit zomaar tekenen

Natuurlijk begrijpen we dat je zo snel mogelijk met je huurauto wilt wegrijden, maar controleer altijd het huurcontract voor je tekent. Soms staan er onterecht extra verzekeringen op. Zet je een handtekening onder het huurcontract? Dan teken je ook voor eventuele extra kosten die daarop staan. De lokale verhuurder incasseert deze kosten direct van je creditcard. Achteraf is het lastig om dit ongedaan te maken omdat je met jouw handtekening een akkoord gegeven hebt.

Wees voorbereid

Makkelijk gezegd natuurlijk, maar vaak is het huurcontract opgemaakt in een taal die je niet spreekt. Zorg er in ieder geval voor dat je vooraf weet welke kosten je ter plaatse nog kunt verwachten. Zoek de hoogte van de waarborg op, en check nog even wat eventuele extra’s zoals een kinderzitje kosten. Staan er kosten op het contract die je niet kunt thuisbrengen? Vraag de medewerker dan om verduidelijking. Kom je er niet uit, of twijfel je? Dan kun je ons 24/7 bellen.

Als het goed is, kom je dus nóóit voor onverwachte kosten te staan als je via Sunny Cars huurt. En dat is maar goed ook, want ik weet zeker dat je je geld veel beter kunt gebruiken op vakantie.

Renske Mijderwijk

Marketing medewerker

Al sinds 2009 is Renske werkzaam bij Sunny Cars. Eerst op de Reserveringsafdeling, maar al snel maakte ze de overstap naar Marketing. De laatste jaren heeft ze vooral tripjes gemaakt in Europa, maar een verre reis staat nu wel bovenaan haar verlanglijstje.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Kamiel Peersman

2 Juli 2017 | 10:31 am | Reageer op Kamiel Peersman

Een al JAREN TROUWE KLANT
Wij huurde een auto van 1/01/2017 TOT 15/03/2017 . (afgehaald bij Bidvest Car Rental
Z AFRIKA ),Reserveringsnummer 6881402
EEN BEDRAG van TWEE MAAL 20 EURO IS VAN ONZE REKENING AFGEHAALD
ONS ANTWOORD VAN SUNNY CARS :
Het kan 2 JAAR DUREN om de schriftelijke bewijzen HIERVAN TE ONTVANGEN
GEWOON ONGELOOFLIJK ,

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Renske Mijderwijk

3 Juli 2017 | 9:56 am | Reageer op Renske Mijderwijk

Beste Kamiel,

Vermoedelijk gaat het hier om een misverstand. Het lijkt hier te gaan om administratie- en verwerkingskosten van het afhandelen van een boete. De boete zelf kan nog tot 2 jaar later binnenkomen via de lokale autoriteiten. Voor de kosten die al afgeschreven hoef je geen 2 jaar te wachten. Dat lijkt me wel heel onredelijk. Mijn collega van de afdeling customer care heeft inmiddels een factuur laten opgevraagd bij de lokale verhuurder. Deze kun je op korte termijn per e-mail verwachten.

Zonnige groet, Renske

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.