All-in autohuur en toch een waarborg voldoen. Hoe zit dat?

All-in autohuur, wat houdt dat nu precies in? Bij Sunny Cars staan we voor duidelijkheid en transparantie en op onze website vind je heel veel informatie over onze all-in autohuur. Toch krijgen we soms nog vragen over wát er dan allemaal all-in is. Daar kunnen we kort over zijn: je huurauto is bij ons standaard optimaal verzekerd. Alles wat je nodig hebt, is vooraf geregeld en betaald. Je reserveert je huurauto voor een heldere all-inclusive prijs, zonder verborgen kosten.

Maar ook al is alles vooraf via Sunny Cars betaald, toch moet je ter plaatse wel een waarborg voldoen. Hoe zit dat? Goede vraag! Ik leg het je graag uit.

Garantie voor de verhuurder

De waarborg die je bij het ophalen van de huurauto voldoet, is een garantie voor de lokale wagenparkaanbieder dat je zorgvuldig met de huurauto om zal gaan en dat je deze weer netjes zal inleveren. Je krijgt immers een auto mee die toch behoorlijk wat waard is. De waarborg is dus een garantie bij eventuele schade, diefstal of nalatigheid. Maar wist je dat er met de waarborg ook kosten verrekend kunnen worden als je bijvoorbeeld ter plaatse kiest om een kinderzitje of GPS te huren? Je hoeft hier dan niet apart voor te betalen, maar de kosten voor deze extra’s wordt verrekend met de waarborg die je na afloop van de huurperiode weer terugkrijgt.

Ook als er schade aan de huurauto wordt geconstateerd, kan het schadebedrag worden verrekend met de waarborg. Uiteraard hoef je je geen zorgen te maken, want je hebt een all-in huurauto via Sunny Cars gereserveerd! Je krijgt het hele schadebedrag van Sunny Cars vergoed als je dit bij ons declareert, mits aan de voorwaarden is voldaan uiteraard. Helemaal volgens onze 100% zorgeloze rent-a-smilefilosofie.

Hoe hoog is de waarborg?

Dit is een vraag die heel vaak wordt gesteld, maar die we niet zo 1, 2, 3 kunnen beantwoorden. Hoe zit dat? De hoogte van de waarborg is afhankelijk van de lokale partner en de categorie huurauto. Het hangt dus af van welke huurauto jij op welke bestemming op het oog hebt. Maar Sunny Cars staat voor transparantie en jij kunt zelf heel gemakkelijk de hoogte van de waarborg in de huurvoorwaarden vinden onder het kopje ‘Belangrijke huurinformatie’. Niet te missen!

Let op! Om de waarborg te voldoen heb je een creditcard op naam van de bestuurder nodig

Geen waarborgpakket

Heb je geen creditcard en denk je nu: ‘Hoe moet ik dan die waarborg voldoen?’… Een auto huren zonder creditcard kan inderdaad lastig zijn. Heb je geen creditcard op naam van de hoofbestuurder, dan kun je de waarborg niet voldoen en krijg je de huurauto dus niet mee. Betekent dat voor jou dat je dus geen auto kunt huren? Nee, zeker niet! Het is namelijk mogelijk om zonder creditcard een auto te huren met ons Geen waarborgpakket. Kies je voor dit servicepakket, dan staan wij garant voor jou. Je hoeft ter plaatse dan geen waarborg te voldoen en je hebt dus geen creditcard nodig. Een auto huren wordt zo wel heel makkelijk!

Heb je vragen over de waarborg? Of heb je een vraag over het maken van een reservering? Onze autohuurexperts staan voor je klaar! Je kunt ons van ma- vrij van 09.00 tot 20.00 uur en op za-zo van 09.00 tot 17.30 uur bereiken op: 0800 – 400 79 of via reservation@sunnycars.nl.

Susanne Pols-van Gelder

Head of reservations

Als Manager Reserveringsafdeling Nederland & België weet Susanne als geen ander hoe we onze klanten optimaal van dienst kunnen zijn. Ze traint en coacht collega’s, zodat ook zij alles weten over autoverhuur en de service die wij verlenen. In haar vrije tijd is ze gek op reizen – hoe kan het ook anders!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Erik

12 Mei 2019 | 9:21 am | Reageer op Erik

Maar er zijn wel verhuurders die dan doen alsof je kaart niet werkt en dan een extra bedrag vragen.Terwijl we 3 kaarten geprobeerd hebben;Hoe groot is de kans dat 3 mastercards niet werken.We hebben ze erna gewoon gebruikt dus is dit gewoon oplichting.Betreft sunny cars autoverhuur in Lanzarte

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 Mei 2019 | 4:58 pm | Reageer op Sanne van Reek

Hallo Erik,

Bedankt voor je bericht. Dat is wel erg vervelend dat drie verschillende creditcards niet zouden werken! En dat is natuurlijk wel een beetje gek. Vooral als je vervolgens ergens anders de creditcards wél kon gebruiken. In dit soort situaties mag je altijd contact met ons opnemen. Op ons noodnummer zijn wij 24/7 bereikbaar.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Sanne van Reek

20 Mei 2019 | 4:41 pm | Reageer op Sanne van Reek

O, o... Dat is stom! We hebben het meteen aangepast.

Zonnige groet, Sanne

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.