Autohuur en extra kosten: de 3 meest voorkomende redenen
Wassen, opruimen, de administratie, weer aan het werk: als je net terugkomt van vakantie zijn dat niet je favoriete bezigheden. Wat je thuiskomst nog vervelender maakt, is als je vaststelt dat je autoverhuurder geld van je creditcard heeft afgeschreven, zonder dat je weet waarom.
Dat was toch niet de afspraak?
Je had juist een all-in huurauto via Sunny Cars gereserveerd, zodat dit niet zou gebeuren! Dit is wel erg vreemd. Loop je hier tegenaan? Dan adviseren we je om direct contact op te nemen met onze afdeling customer care. Via het online formulier kun je hen eenvoudig laten weten dat er geld van je creditcard is afgeschreven. Zij gaan dan zo snel mogelijk voor je aan de slag en zoeken uit wat de reden van de afschrijving is.
Wat kan er aan de hand zijn?
Zo simpel is het niet om dat te zeggen. Het kan namelijk door verschillende dingen komen. Dit zijn de drie meestvoorkomende redenen voor een extra afschrijving op je creditcard:
1. Afrekening extra’s
Heb je bij je huurauto extra’s geboekt, zoals een kinderstoel of GPS? Of heb je gekozen voor adresaflevering? Dan kan het heel goed zijn dat de kosten hiervoor pas later van je creditcard worden afgeschreven. Zijn er extra kosten van je creditcard afgeschreven en had je inderdaad een extra of een accessoire gereserveerd? Check dan even je voucher, waar de kosten netjes op vermeld staan.
2. Onnodige verzekeringen
Ondanks dat je bij Sunny Cars altijd all-in verzekerd bent en je absoluut geen verzekeringen hoeft af te sluiten of je eigen risico hoeft af te kopen, proberen autoverhuurders ter plaatse je vaak tóch extra verzekeringen te verkopen. Bij extra geldafschrijvingen van je creditcard kan het dus zijn dat je hebt getekend voor die extra (onnodige) verzekeringen. Het is daarom heel belangrijk om zelf het huurcontract goed door te nemen, voordat je tekent. Zomaar een krabbel onder een huurcontract zetten is niet slim. Check voordat je je handtekening zet altijd goed of de kosten overeenkomen met je gereserveerde huurauto.
3. Écht onterecht
En heel soms komt het inderdaad voor dat er onterecht kosten zijn afgeschreven. Bijvoorbeeld kosten voor een GPS, terwijl je dit niet had gereserveerd en ook niet hebt ontvangen. Ook in zo’n geval gaat onze afdeling customer care aan het werk om het voor je uit te zoeken.
Wat moet je doen?
Om zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven op de vraag waarom er geld van jouw creditcard is afgeschreven, is het belangrijk dat je je klacht of navraag zo volledig mogelijk indient. Daarom is het slim om de volgende documenten toe te voegen aan het online formulier:
- Kopie van je huurcontract
- Kopie van je creditcardafschrift
Vaak zijn al die afschrijvingen van je creditcard moeilijk te ontcijferen, maar wij kunnen meestal direct zien waarvoor welke kosten in rekening zijn gebracht. Als het bedrag onterecht is afgeschreven, zorgen wij er natuurlijk voor dat de afschrijving zo snel mogelijk wordt teruggedraaid.
Dus zie jij na de autohuur een afschrijving die je niet kunt thuisbrengen? Neem dan direct contact met ons op, vul het formulier in en wij regelen de rest. Zo kun je dát administratieve klusje na je vakantie in ieder geval al van je to do-lijstje strepen.
14 augustus 2024 | 3:54 pm | Reageer op Caroline Lismont
Beste,
Wij hadden voor de perioden van 22 juli tot en met 29 juli een auto via jullie gehuurd in Inverness. Via Keddy van Europcar.
Ik zie nu dat waarborg van 1079€ nog altijd gereserveerd staat op mijn creditcard. Is het normaal dat het soms zo lang kan duren?
Ze hadden me ook nog een verzekering aangerekend terwijl we dat niet gevraagd hadden, daarvoor had ik al naar hen gemaild en dat zou ook teruggestort worden.
Mijn reserveringnnummer is: 12698847
Groeten,
Caroline
Plaats een reactie
15 augustus 2024 | 12:37 pm | Reageer op Jelle Van Sunny Cars
Hi Caroline, hopelijk hebben jullie genoten van jullie reis in Inverness. Wanneer de waarborg is gereserveerd kan dat tot 30 dagen duren voordat het bedrag is vrijgegeven. Voor meer informatie hiervoor zie onze pagina over waarborg en autohuur. Mocht de terugbetaling langer duren dan kan je contact op nemen met je creditcardmaatschappij. Blijft dit onduidelijk dan kun je contact opnemen met onze afdeling customer care door een mailtje te sturen naar customercare@sunnycars.nl.
Wij staan voor transparante en eerlijke autohuur met onze all-in autohuurformule, hierdoor kun je altijd met een gerust hart ‘nee’ blijven zeggen wanner er extra verzekeringen of andere extra’s worden aangeboden. Lees ook altijd voor de zekerheid het contract nog even door voordat je met je huurauto wegrijdt, zodat je zeker weet dat het klopt. Mocht je er niet uitkomen met de lokale autoverhuurder neem dan ook even contact op met onze afdeling customer care, dan kunnen zij hier nog even induiken en kijken wat mogelijk is.
Met zonnige groet!
Plaats een reactie