Autohuur en extra kosten: de drie meest voorkomende redenen

Wassen, opruimen, de administratie, weer aan het werk: als je net terugkomt van vakantie zijn dat niet je favoriete bezigheden. Wat je thuiskomst nog vervelender maakt, is als je vaststelt dat je autoverhuurder geld van je creditcard heeft afgeschreven, zonder dat je weet waarom.

Dat was toch niet de afspraak?

Je had juist all-in bij Sunny Cars gehuurd, zodat dit niet zou gebeuren! Loop je hier tegenaan, neem dan direct contact op met onze afdeling Customer Care. Via ons online formulier kun je mij en mijn collega’s laten weten dat er geld van je creditcard is afgeschreven. Wij gaan dan zo snel mogelijk voor je uitzoeken wat de reden van de afschrijving is.

Wat kan er aan de hand zijn?

De drie meestvoorkomende redenen voor extra afschrijvingen van je creditcard zijn:

1. Afrekening extra’s
Heb je bij je huurauto extra’s geboekt, zoals een kinderstoel of GPS, of de service dat je huurauto bij je hotel wordt afgeleverd, dan kunnen de kosten daarvan later pas worden afgeschreven.

2. Onnodige verzekeringen
Ondanks dat je bij Sunny Cars altijd all-in verzekerd bent, proberen autoverhuurders ter plaatse je vaak extra verzekeringen te verkopen. Bij extra geldafschrijvingen van je creditcard kan het dus zijn dat je hebt getekend voor die extra verzekeringen. Soms weten klanten dit zelf niet eens… Daarom is het ook zo belangrijk om het huurcontract altijd goed te checken voordat je je handtekening zet.

3. Onterecht
En heel soms komt het inderdaad voor dat er onterecht kosten zijn afgeschreven. In alle gevallen zoeken wij het voor je uit.

Wat moet je doen?

Om zo snel mogelijk antwoord te kunnen geven op de vraag waarom er geld van jouw creditcard is afgeschreven, dien je de volgende zaken toe te voegen aan het online formulier:

  • Kopie van je huurcontract
  • Kopie van je creditcardafschrift

Vaak zijn al die afschrijvingen van je creditcard moeilijk te ontcijferen, maar wij kunnen meestal direct zien waarvoor welke kosten in rekening zijn gebracht. Als het bedrag onterecht is afgeschreven, zorgen wij er natuurlijk voor dat de afschrijving zo snel mogelijk wordt teruggedraaid.

Dus zie jij na de autohuur een afschrijving die je niet kunt thuisbrengen? Neem dan direct contact met ons op, vul het formulier in en wij regelen de rest. Zo kun je dát administratieve klusje na je vakantie in ieder geval al van je to do-lijstje strepen.

Ps. Nog een kleine tip: als je je huurcontract goed doorneemt voordat je je handtekening zet (hoewel dat óók een klusje is waar je niet heel blij van wordt), kun je onverwachte afschrijvingen vaak zelf voorkomen ;).

Mascha Vork

Customer Care

Sinds januari 2014 is Mascha werkzaam op de Customer Care afdeling, maar ze werkt al sinds 2012 bij Sunny Cars! In haar blogs schrijft ze over veelvoorkomende misverstanden en lastige situaties met een huurauto. Informatief, leerzaam en soms ook vermakelijk.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.