7 tips om op de prijs van je huurauto te besparen

Wil je deze zomer een auto huren, dan kan de prijs van je huurauto weleens flink hoger uitvallen dan je gewend bent. Er is namelijk een tekort aan huurauto’s waardoor de prijzen snel kunnen stijgen of er zelfs geen huurauto’s meer beschikbaar zijn. Met deze 7 bespaartips reserveer jij je huurauto nét iets voordeliger. Dat is mooi meegenomen, want het liefst besteed je je vakantiebudget natuurlijk ter plaatse!

1. Op tijd boeken was nooit zó belangrijk

Wacht niet, maar verzeker je van een huurauto. Door zo snel mogelijk te reserveren, vermijd je prijsstijgingen en heb je een grotere keuze in autocategorieën. Zeker voor kleinere modellen is er namelijk minder aanbod op de markt door een tekort aan huurauto’s. Zonde als je voor een grotere en duurdere auto moet kiezen dan je eigenlijk nodig hebt.

2. Controleer de kosten voor extra’s

Hou er rekening mee dat extraatjes zoals een navigatiesysteem, een kinderzitje of one-way huren (waarbij je de auto op een andere plaats inlevert dan je hem hebt opgepikt) zorgen voor extra kosten boven op de huursom. In sommige gevallen is ook het aantal maximale kilometers gelimiteerd. Ook voor een tweede bestuurder of voor bestuurders die jonger zijn dan 21 of 25 jaar wordt regelmatig een toeslag berekend. Het loont de moeite van tevoren uit te zoeken of er extra kosten zijn. Ter plaatse betaal je namelijk altijd meer.

3. Let op je huurtermijn

Wist je dat autohuur altijd per 24 uur gaat? Stel, je haalt je auto om 15:00 uur op bij de balie, dan kun je hem het beste weer voor 15:00 uur inleveren. Ben je er om 16:00 uur? Dan wordt een extra dag huur in rekening gebracht. Op tijd inleveren dus!

4. Kies de juiste verzekering

Een goede verzekeringsdekking is belangrijk zodat je bij schade of verlies niet opdraait voor extra kosten. Iedere huurauto heeft altijd een aansprakelijkheidsdekking, een schadeverzekering en diefstalverzekering maar het niveau van de dekking kan behoorlijk verschillen tussen de verschillende aanbieders. Dat geldt ook voor de hoogte van het eigen risico. Door hier tijdens het reserveren goed op te letten voorkom je onverwachte kosten.

5. Lees de kleine lettertjes

Zorg ervoor dat je het huurcontract, inclusief de kleine lettertjes, nog eens aandachtig doorleest voor je het ondertekent bij het ophalen van je huurauto. Zo vermijd je dat er ongevraagde extra diensten of upgrades in je contract staan. Is er iets onduidelijk of is het contract in een andere taal opgesteld? Vraag dan om extra toelichting, want zodra je handtekening op het contract staat, is het bindend.

6. Zeg nee tegen onnodige extra’s of upgrades

Helaas proberen sommige verhuurders ter plaatse nog extra verzekeringen of upgrades te verkopen. Zorg dat je goed voorbereid aan de verhuurbalie staat en controleer vooraf nog even goed wat wel en niet is inbegrepen bij jouw reservering. Zo voorkom je dat je per ongeluk tóch een handtekening onder een extra betaalde optie zet omdat je twijfelt. Bij Sunny Cars is bijvoorbeeld de terugbetaling van het eigen risico en glas-banden-bodem-dakschade altijd inbegrepen dus dat hoef je ter plaatse écht niet af te kopen, ook al zegt de baliemedewerker anders.

7. Check de verkeersregels en tolheffingen op je bestemming

De verkeersregels kunnen van land tot land erg verschillen en de boetes voor het niet naleven van deze regels lopen soms hoog op. Zo is het in een aantal landen bijvoorbeeld verplicht om ook overdag met je lichten aan te rijden. Verder werken sommige landen met tolwegen of vignetten die je moet aankopen. Controleer daarom de geldende verkeersregels en verplichtingen zodat je niet voor verrassingen en onverwachte kosten komt te staan.

Zorgeloos de weg op met Sunny Cars

Als autohuurspecialist weten wij echt álles over huurauto’s. Die kennis delen wij graag, dus doe je voordeel met deze 7 bespaartips! Wat ons betreft is de beste bespaartip toch wel om voor onze all-inclusive autohuur formule te kiezen. Dat scheelt je veel geld en gedoe. Alle verzekeringen zijn vooraf door ons geregeld en betaald, zodat je ter plaatse geen kosten hebt voor verlaging van het eigen risico of de afkoop van glas-banden-bodem of dakschade. Je kunt met een gerust hart ‘’nee’’ zeggen tegen alles wat je wordt aangeboden. Twijfel je toch? Dan kun je 24/7 contact opnemen met ons noodnummer.

Reserveer vandaag nog een zorgeloze huurauto! Je kunt je reservering tot 1 uur voor huuraanvang kosteloos annuleren. Handig, je bent zeker van een huurauto, maar kunt je plannen altijd nog wijzigen.

Bekijk ons aanbod van all-in autohuur

Sunny Cars

Wij regelen autohuur van A tot Z.

Heerlijk uitkijken naar een vakantie vol plezier, zorgeloosheid en avontuur. Met een huurauto op je eigen tempo op pad gaan om de leukste plekjes te ontdekken, met het fijne idee dat je all-in verzekerd bent. Dát is pas genieten! Ons team van experts geeft je volop tips & tricks rondom het ontdekken van je bestemming met een huurauto van Sunny Cars. Rent a smile!

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Reacties

Reynders Johan

28 november 2022 | 2:10 pm | Reageer op Reynders Johan

Beste,
ik heb van 11 tot 15 juni 2022 een Sunny Cars huurauto gehad op Madeira (Funchal). We hadden echter zo veel problemen dat ik jullie toen een klachtenmail gestuurd heb (1ste auto was leeg en stuk, kreeg vervangwagen en de 2de was oud, maar reed wel goed. Op 29 juli 2022 kreeg ik als vergoeding een kortingscode van 10% geldig voor 1 jaar. Nu hebben wij voor volgend jaar een rondreis geboekt in Amerika via een reisburo, van 3 tot 16 augustus 2023. Dit is net te laat om te kunnen genieten van de kortingsbon. Zou u mij als compensatie voor alle geleden miserie dit jaar een verlengde kortingscode kunnen sturen. We huren in Denver USA een zware 5 persoons minivan of SUV. Dit is een dure wagen en de compensatie is dan welkom. Kunnen we via het reisbureau gebruik maken van deze korting. Zo ja, dan zijn we waarschijnlijk opnieuw tevreden klanten van Sunny Cars. Via mijn mail adres vindt u vast alle info terug van de problemen dit jaar.
Met vriendelijke groetjes, Johan Reynders +32 494 386260, alvast bedankt.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

5 december 2022 | 10:46 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hallo Johan, vervelend om te horen dat je autohuur afgelopen keer niet is verlopen zoals gehoopt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Fijn om te lezen dat je wel weer een auto wilt huren via ons komend jaar. Of je een kortingscode kunt toevoegen verschilt per reisbureau. Zou je hierover een mail willen sturen naar onlinemarketing@sunnycars.nl? Met daarin je vraag, de naam van het reisbureau en eventueel het reserveringsnummer als je al geboekt hebt. Dan kijken wij of we de kortingscode kunnen toevoegen voor je. We horen het graag! Met zonnige groet.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Van den notelaer gaston

18 november 2023 | 9:13 am | Reageer op Van den notelaer gaston

ben bang dat je op de luchthaven nog altijd moet bijbetalen als je de taal niet machtig bent

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.

Jaap Van Sunny Cars

21 november 2023 | 10:54 am | Reageer op Jaap Van Sunny Cars

Hi, daar hoef je bij Sunny Cars niet bang voor te zijn! Je huurt altijd all-in, dus ter plekke komen er geen kosten meer bij. Check wel altijd even het contract ter plekke voordat je tekent, als je daar ziet dat er extra kosten worden gerekend kun je met een gerust hart nee zeggen. Kom je er ter plekke niet uit omdat je de lokale taal niet spreekt? Dan kun je ons Nederlandstalige noodnummer 24/7 bellen en helpen we je het oplossen.

Plaats een reactie

* Nodig om een reactie te plaatsen.